מחקר בריטי

ארגון 'אמנסטי' מפיץ שנאה ואנטישמיות נגד ישראל

דו"ח חדש חושף את פעילותם של 21 עובדים בכירים בארגון זכויות האדם הבינלאומי 'אמנסטי', שהביעו עמדות עוינות ואנטישמיות כלפי ישראל. בארגון דוחים את ההאשמות (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: Casimiro PT, שאטרסטוק)

זכויות אדם או שנאת יהודים? ארגון אמנסטי הבינלאומי הפך על פי דו"ח חדש לכלי להפצת שנאה ממוסדת ואנטישמית נגד ישראל ומקדם מדיניות העולה בקנה אחד עם מטרות ה־BDS. על פי הדו"ח, השתלטו על חלקים מארגון זה פעילים פלשתינים, המקורבים לרשות הפלשתינית ותומכים באופן פומבי בגופי טרור.

את הדברים, שמפרסם הבוקר (ראשון) כתב אירופה של "ישראל היום", אלדד בק, קובע מחקר חדש שערך מומחה האנטישמיות הבריטי דיוויד קוליאר, מטעם ארגון Jewish Human Rights Watch, שעומד להתפרסם השבוע.

הדו"ח, חושף הטיה אנטי־ישראלית קיצונית בקרב רבים מעובדי אמנסטי, ובהם עשרות שמכהנים בעמדות בכירות. לפי ממצאי הדו"ח, אמנסטי מעסיק אנשים שהם אוהדי טרור מוצהרים, ומסתמך על דיווחיהם לצורך אספקת מידע שמעצב דעת קהל.

קוליאר איתר, יועץ רשמי של אמנסטי, פרסם ציוצי תמיכה בארגון טרור וייעץ לפעילי טרור להסתיר מידע אמיתי על פעולותיהם כדי להגן על "ההתנגדות". הדו"ח קובע שאמנסטי גייס עובדים שידוע כי הם פעילים למען מטרה פוליטית מסוימת, באופן הסותר לחלוטין את עקרונות הניטרליות שאמורים לעמוד בבסיס עבודת הארגון.

על פי הדיווח ב'ישראל היום' שחושף את הדו"ח החדש, המחקר יועבר לבחינתן של רשויות אכיפת החוק הבריטיות, כדי שיבדקו אם אין בפעילות הארגון משום עבירה על החוק הבריטי שאוסר תמיכה בטרור.

מטרתו הרשמית של הארגון הבינלאומי שמשרדיו ממוקמים בלונדון הוא הגנה על זכויות אדם ברחבי העולם אך נראה כי בארגון מפרשים את האנטישמיות כ"זכויות אדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר