"כמה יש כאן?"

נדיר • כשמרן הרב שטיינמן שלף חבילת מזומנים מהמגירה

ראש רשת כוללים ניגש אל מרן הגראי"ל שטיינמן, ותינה בפניו כי גבירים מסרבים לתרום לכל-כך הרבה אברכים. בתגובה, הוציא מרן הגראי"ל מכספו האישי שהרוויח מספריו - ותרם לאברכים • וידאו (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב שטיינמן מעניק את כספו האישי (צילום: ללא קרדיט)

תיעוד נדיר ובלעדי ב"כיכר השבת": אבל כבד, מועקה, בכי ויתמות, אלו התחושות שליוו את עם ישראל לפני שנתיים בדיוק, עת כבה המאור הגדול והסתלק מעמנו מרן ראש הישיבה, הגאון רבי אהרן יהודה לייב שטיינמן זצ"ל. בן 104 היה בפטירתו, כשעלה בסערה השמימה.

'כיכר השבת', חושף היום (ראשון), תיעוד בלעדי ונדיר, בו נראה מרן הרב שטיינמן סופר את כספו הפרטי שהרוויח ממכירת ספרי "אילת השחר" שחיבר, ומעניק אותו לאחת מרשתות הכוללים הגדולות בישראל.

היה זה כאשר ראש רשת הכוללים 'ישככר באהלך', הרב אלחנן וייסבורד, הגיע לפני קרוב לארבע עשרה שנים אל מרן הגראי"ל שטיינמן וסיפר לו שהגבירים לא מוכנים לתת לו כסף לכולל. לטענתם, "אין להם כסף לתת לכל כך הרבה אברכים", כך שאולי רצוי שהוא יוריד את מספר האברכים שלו.

בתגובה, ניגש הרב שטיינמן והוציא כסף שהרוויח בחודשים האחרונים ממכירת ספריו. בתיעוד הווידאו נראה הרב שטיינמן סופר את הכסף שהרוויח ומבקש מהרב וייסבורד שיספור גם כן, כאשר הוא מתעניין כמה יש בדולרים וכמה בשקלים, כאשר לאחר הספירה התברר כי יש 12,800 שקלים.

הרב שטיינמן הוסיף ואמר לו שיגיד לגבירים: "יש יהודי זקן בארץ ישראל שקוראים לו 'אהרון לייב שטיינמן', והוא מתפרנס בדוחק ממכירת הספרים שלו - 'אילת השחר', אך בכל זאת הוא החליט לתרום את כל הכסף שהוא הרוויח ממכירת הספרים לרשת הכוללים, בלי תירוצים".

"אם יהודי מבני ברק שאין לו משכורת קבועה יכול לתרום את הכסף שלו לכולל, והוא סומך על הישרות של ראש הכולל, גם הם יכולים לתת יותר מכפי יכולתם", הוסיף מרן ראש הישיבה.

צפו בתיעוד הנדיר והבלעדי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר