חשיפת 'כיכר השבת'

הוארך מעצר חשוד נוסף בתקיפת הקשישים היהודים בשוק

בית המשפט האריך ביומיים את מעצרו של החשוד השני בהתעללות פיזית ונפשית בקשישים חסרי ישע, ובתקיפה בשוק מחנה יהודה. מעצרו של החשוד הראשון הוארך אתמול (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
החשוד הראשון, עאמר מוחתסב מובל מביהמ"ש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בהמשך לחקירה אותה מנהלת המשטרה בימים האחרונים בעקבות סרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות וב'כיכר השבת', בהם עולה החשד לתקיפה ולהתעללות מתמשכת בקשישים חסרי ישע באזור שוק מחנה יהודה בירושלים, נעצר אתמול חשוד נוסף (שנות ה-50, מזרח י-ם), שעל פי החשד פעל יחד עם עאמר מוחתסב, החשוד שנעצר לפני יומיים ובמספר מקרים פגעו והתעללו בקשישים.

היום הובא החשוד בפני בית משפט שהאריך את מעצרו עד ליום 25.12. החקירה נמשכת.

אתמול, בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו של עאמר מוחתסב, הצעיר שתועד מתעלל בקשישים בשוק מחנה יהודה, תוך שהוא משפיל אותם באכזריות - ומצלם.

במקביל, הצליחו חוקרי המשטרה להגיע לזהותו של אדם נוסף, בשנות ה-50 לחייו, ממזרח ירושלים, שעל פי החשד פעל יחד עם מוחתסב, ובמספר מקרים פגעו והתעללו נפשית ופיזית בקשישים. החשוד נעצר ונלקח לחקירהץ

בדיון, בפני השופט אורן סילברמן, ביקש נציג המשטרה להאריך את מעצרו של מוחתסב בשבוע, בחשד לעבירות של התעללות פיזית ותקיפת זקן וזאת על רקע גזעני.

"אתמול", תיאר רס"מ אבי שבתאי, "שוטר מנקודת שוק מחנה יהודה, לאחר שקיבל שיחה ממודיע, צפה בפייסבוק של המשיב, ובסרטון הוא נראה לצד מקללים ופוגעים בקשישים בשוק. השוטר העביר את הסרטון למפקד הנקודה בשוק, וביחד עם שוטרים נוספים נצפו סרטונים נוספים הקשורים לאירועים נוספים. שמו של המשיב הופיע בסרטונים. השוטרים הצליחו לזהות את פרטיו, איתרו את אחיו של המשיב, ואז דרכו זימנו את המשיב, הוא הגיע ונעצר".

מתברר, כי כשהסרטונים הוצגו למוחתסב, הוא אישר כי מדובר בקולו שלו ובפניו שלו, כפי שהוא צילם את עצמו, אך טען כי לא הוא הפיץ אותם.

כזכור, באחד הסרטונים נראה קשיש שיושב מאחורי מכונה, ומחזיק בספר עם דמעות בעיניים, כשהערבי בן ה-23 אומר לו: "הורדתי אותך בטיק טוק ואנשים כעסו עליי, כי אתה זול, מנוול, יא חיה, חתיכת שפל". בסרטון נוסף הוא נשמע אומר: "אנשים, אני רוצה להבין למה אתם מגינים על קשיש שפל, הציוני הזה, בן עוולה, בן נעליים... שאלוקים לא יברך אותו".

בעוד תיעוד הוא נראה מטיח ביהודי קשיש: "אני אוהב אותך ומכבד אותך, היום זה סולחה, אין נעליים ואין טיל...", ואז מוסיף: "היום אני רוצה לירוק עליך ולהגיד לך...." ושופך עליו נוזל כלשהו. כמו כן, נצפה מישהו תוקף את הקשיש, באמצעות שקית פלסטיק שמניח על ראשו.

לפי נציג המשטרה, "תאריכי האירועים לא ידועים, אנחנו בודקים את זה וחוקרים את זה. יש לנו עוד 15 פעולות חקירה, שחלקן בנות שיבוש. למשיב הרשעה בגין תקיפת שוטר, ומעבר לעילת השיבוש אנחנו טוענים כי מוחתסב מסוכן לציבור".

הקשיש, בו התעלל מוחתסב

מנגד, פרקליטו של התוקף טען: "כל בר דעת מבין שהסרטונים הללו הם עם הסימן הדיגיטלי, שזו אפליקציה לעריכת סרטונים והוספת מלל. הכוונה, שהטבעת השם של הלקוח שלי על אותם סרטונים לא מעידה באופן חד משמעי שהוא זה שצילם את הסרטון", וביקש לשחרר את מרשו.

בסופו של דיון הכריע השופט סילברמן, כי יוארך מעצר הערבי המתעלל בשלושה ימים נוספים, והסביר כי מוחתסב "חשוד בהתעללות באנשים עם קשיים. המעשים המיוחסים מכוערים. קיים חשד סביר שמתבסס גם על הסרטונים שהוצגו".

"דווקא הכחשתו - היא זו שמחייבת חקירה נוספת, כאשר הוא נתון במעצר, מחשש שפעולות החקירה בנות שיבוש. ייתכן ובסופה של חקירה אכן יתברר כי אחר עשה שימוש בשמו של המשיב לסרטונים, אך בשלב הזה - וודאי כאשר המשיב מזהה את קולו בסרטון - יש הצדקה לקבוע קיומו של חשד סביר וימי מעצר לשם ביצוע החקירה", סיים השופט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר