עוד לפני הניצחון

הדרישה הראשונה של בנט ושקד: תיק הדתות

הדרישה הראשונה של בנט ושקד במסגרת המו"מ הקואליציוני יהיה לקבל את תיק הדתות. בתוך כך, הבית היהודי ועוצמה יהודית סיכמו ביניהם על שיריון אישה במקום הרביעי (חדשות)

שקד ובנט. ארכיון (צילום: Gershon Elinson/Flash90)

הדרישה הראשונה של מפלגת 'הימין החדש', בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד, במסגרת קמפיין הבחירות הוא לקבל את תיק הדתות במשא ומתן הקואליציוני - כתנאי לכניסת המפלגה לממשלה, כך דיווחה הערב (שלישי) לראשונה דפנה ליאל ב'חדשות 12'.

לפי הדיווח, בנט ושקד נערכים לבקש את תיק הדתות ולמסור אותו לידי גורם מחוץ למפלגה, במטרה להחזיר את השליטה על ענייני הדת לידי הציונות הדתית, כאשר במוקד - הרצון למנות רב ראשי ציוני, אך גם רפורמה במערך הכשרות, מינוי רבני ערים מהציונות הדתית וקידום דיינים מהמגזר וכן שינוי במערך הגיור.

במהלך השנים האחרונות החזיקה בתיק תנועת ש"ס וכעת בנט ושקד מעוניינים להוציא את התיק מידיה ולהעבירו לידי הציונות הדתית.

ב'חדשות 12' ציטטו מתוך שיחות סגורות של בנט ושקד שאמרו כי "המטרה היא שהציונות הדתית תהיה הפנים של הרבנות ומוסדות הדת בישראל. לבוא ממקום מקרב של פתרונות והסכמות, לא כפייה".

כזכור, בקדנציה הראשונה שלו היה בנט שר הדתות אך נכשל במינוי רב ראשי מהציונות הדתית.

בציוץ בטוויטר לאחר הפרסום כתב בנט: "נחזיר את תיק הדתות לידי הציונות הדתית. המסורת שלנו והמורשת שלנו צריכים להפוך לדבק של אחדות, לא לזירת קרב. צריך להשיב את היהדות המקרבת: בכשרות, בנישואין, בגיור - בהכל".

יקי אדמקר דיווח ב'וואלה!' כי במהלך השיחות לקראת ריצתם המשותפת, ביקשה שקד מבנט להתחייב כי אם המפלגה לא תעבור את רף חמשת המנדטים, בסקרים שייערכו סמוך למועד סגירת הרשימות, יפעלו השניים לאיחוד עם מפלגה נוספת, אך בנט לא הסכים להתחייב על כך.

בתוך כך, מפלגות 'הבית היהודי' ו'עוצמה יהודית' שחתמו על הסכם לריצה משותפת בבחירות, סיכמו על שיבוץ אישה במקום הרביעי, לאחר שבחלוקה הראשונה שעשו לא נותר מקום לאישה עד למקום השביעי, כך דיווח עמיחי אתאלי ב-ynet.

במפלגות ממתינים עדיין להצטרפות של 'האיחוד הלאומי' והשר בצלאל סמוטריץ' לריצה המשותפת ושמרו מקום לנציגי המפלגה ברשימה, כך שלאחר הרב רפי פרץ, יוצבו סמוטריץ', איתמר בן גביר, מוטי יוגב, אופיר סופר ויצחק וסרלאוף.

בעקבות הביקורת שאישה תוצב רק במקום השביעי אחרי וסרלאוף, סיכמו היום שתי המפלגות לשריין אישה במקום הרביעי, כאשר בין השמות שעלו: ח"כ לשעבר עידית סילמן וד"ר אדווה ביטון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר