הקרב על הקול החרדי

הישורת האחרונה: מתפקדי הליכוד יבחרו את המנהיג הבא

כ-120 אלף מתפקדי 'הליכוד' יצאו מחר (חמישי) לבחור בין בנימין נתניהו לגדעון סער, בצל מזג האוויר הסוער הצפוי • בכיר ב'ליכוד' אומר ל'כיכר השבת' כי אם סער יקבל פחות מ-40%, זה כישלון (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
נתניהו וסער (צילומים: נעם ריבקין פנטון ומאיר ועקנין - פלאש 90)

אחרי שבועות ארוכים, עשרות כינוסים, הצהרות לתקשורת ושליפת סכינים יצאו מחר (חמישי) כ-120 אלף חברי 'הליכוד' לבחור את האיש שינהיג ויוביל את המפלגה בבחירות הקרובות.

מזג האוויר הסוער צפוי להיות שחקן משמעותי ביום הבחירות. אלפי המתפקדים ייאלצו לצאת ולבחור כנגד הרוח והגשם. בשל הסערה הצפויה, הקלפיות שיוצבו בכ-115 אתרי הצבעה ברחבי הארץ, ייסגרו בשעה 23:00, כאשר התוצאות הסופיות יתפרסמו רק ביום שישי בבוקר.

המתפקדים יבחרו מי יעמוד בראש המפלגה ויהיה המועמד לראשות הממשלה: בנימין נתניהו או גדעון סער. בקרב זה לא צפויות הפתעות של ממש, ועל פי כל ההערכות נתניהו ייבחר בקלות לכהונה נוספת.

בכיר בליכוד המקורב לנתניהו אומר ל'כיכר השבת' כי פחות מ-40% לגדעון סער מדובר בכישלון. לדבריו, "מטאטא מצליח להביא מול נתניהו 30%, כך שסער שמתיימר להוות אלטרנטיבה לא יכול להביא פחות מ-40%. כל תוצאה אחרת תהיה כישלון עבורו".

מרבית השרים וחברי הכנסת תומכים בבנימין נתניהו, ואמש הצטרף אליהם השר גלעד ארדן. מנגד, סער יצר סביבו תמיכה של ח"כים בודדים וראשי רשויות. נתניהו חרש בשבועיים האחרונים את רחבי הארץ ומדי יום היה בלפחות ארבעה כינוסים. גדעון סער ביקר אף הוא במרבית ערי ישראל בתקופה האחרונה.

הקרב על הקול החרדי בליכוד

כדי להבטיח את תמיכת אלפי המתפקדים החרדים, נאלצו המועמדים לפקוד את בתי הרבנים, או לפחות את אלו הנחשבים למשפיעים על מתפקדים חרדים.

נתניהו הפעיל את כל כובד משקלו כדי לקבל מכתב תמיכה מהגאון רבי מאיר מאזוז. לבסוף, הגיע מכתב שכזה עם תמיכה עם חד משמעית בו כתב הרב: "אני מעדיף את ביבי".

ביקורו של גדעון סער אצל הרב מאזוז, לאחר ביקור נתניהו, נתפס אצל גורמים רבים בליכוד, בדגש על מקורבי ראש הממשלה, כחתרנות נגד נתניהו. אלו רואים בעצם התמודדותו של סער כדבר בלתי לגיטמי בעליל ופעולה המתפרשת כניסיון הדחה של המנהיג.

הרב מאזוז משפיע על לא מעט מתפקדים שהתפקדו לליכוד עבור חבר-הכנסת שלמה קרעי, תלמידו של הרב מאזוז. מתפקדים חרדים נוספים מזוהים עם המטה החרדי בליכוד שהודיע גם הוא על תמיכה בבנימין נתניהו.

ח"כ גדעון סער נחשב בעיני רבים לווינר ולמטאור פוליטי. מחר, במידה ויפסיד את הבחירות באחוזים גבוהים, ניתן יהיה לומר כי תקוותו לרשת את נתניהו תיגנז.

חבריו למפלגה של סער בחרו בטקטיקה שונה שעשויה לסייע להם בקרב העתידי על ראשות הליכוד. השר ישראל כץ הפך לאיש הקרוב ביותר לנתניהו בימים אלו. כץ נוכח בכל כינוסי הבחירות של נתניהו והפך לראש המטה של בנימין נתניהו, כך גם ח"כ ניר ברקת מעורב בכל נבכי הקמפיין. הצמד עשוי להיאבק לצד נוספים על ראשות הליכוד ביום שאחרי נתניהו.

בליכוד אימצו את הנרטיב האומר כי סער חבר לשמאל ובדף המסרים של המפלגה מפמפמים את המסרים ללא הרף. השר ישראל כץ ראש המטה של בנימין נתניהו אמר הבוקר: "גדעון סער אימץ את טיעוני כחול לבן נגד נתניהו, תוך שהוא מנסה לרכב על גל של הסתה והחרמה". כץ הוסיף על סער כי "הוא בלון תקשורתי שיתפוצץ מחר".


ח"כ יואב קיש המשמש כראש המטה של גדעון סער אמר מנגד: "מנצחים בבחירות הבאות רק עם גדעון סער. הדרך היחידה לבלום ממשלת שמאל. אנשים צריכים לבוא ולהצביע ולא לפחד מאחורי הפרגוד כולנו בני חורין יש לנו את התמיכה הנצרכת. הרבה מאוד אנשים יהיו מופתעים מחר בערב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר