הקרב על 'הדתות'

ליברמן ידרוש את תיק הדתות?: "המקור תמיד עדיף על החיקוי"

קרב משולש על תיק הדתות: ח"כ אביגדור ליברמן יו"ר 'ישראל ביתנו' מתייחס לקרב על תיק הדתות זאת בצל דרישתם של ש"ס ובנט ותוקף את החרדים בצורה בוטה במיוחד (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

מתלהט הקרב על תיק הדתות, ח"כ אביגדור ליברמן יו"ר 'ישראל ביתנו' מתייחס לקרב על תיק הדתות זאת בצל דרישתם של ש"ס ומפלגת הימין החדש של בנט ושקד את התיק.

בכנס מעריב אמר ליברמן: "אני מברך את הימין החדש שמאמץ את המצע של ישראל ביתנו. הגיע הזמן. אבל המקור תמיד עדיף על החיקוי. אני רק יכול להיזכר שנפתלי בנט היה שר הדתות, ודווקא בתקופתו מי שהתמנה לרב הראשי היה נציג ש"ס, יצחק יוסף, ולא דוד סתיו".

במהלך הכנס נשאל ליברמן על ידי העיתונאי בן כספית על ההסתה המתמשכת נגד המגזר החרדי: "לא הגזמת עם החרדים? זה כבר משחק נגדך".

ליברמן: "אני בסך הכל מדבר בעובדות. כמו ששמת לב, אני לא משתלח ולא קורה לאף אחד בשם גנאי. כשאתה רואה יום אחרי יום קריאות כמו 'תחזרו לרוסיה' או שבאתר 'חדרי חרדים' שהתרומה של העולים מרוסיה זה וודקה וחזיר, אז אנשים מתפרצים".

לאחר שבתחילת השבוע הבהיר כי "הוא מתאפק מלהגיב בחג", ליברמן חזר להסית, ואמר בכנס: "בנושא דת ומדינה בלי החלטות דרמטיות לא נוכל לחזור לנורמליות. מדינת ישראל חייבת להפסיק לממן את הבורות, ההשתמטות והבטלה. אנחנו המדינה היחידה בעולם, לא איראן, לא קוריאה הצפונית, לא קובה, שמממנת במאות מיליונים מערכת חינוך שמונעת מילדים ללמוד מתמטיקה ומחשבים".

בסוף דבריו הגיע ליברמן לרף חדש של הסתה והתבטא, כי "יש לקצץ לפחות ב-50% את גובה הקצבאות. אני קורא לקצץ לפחות ב-50% את הקצבאות של בני הישיבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר