הקלפיות נסגרו

אחוז ההצבעה הסופי בפריימריז בליכוד: 48.6

אחוזי ההצבעה בבחירות המקדימות בליכוד הגיעו בסופו של יום ל-48.6% - נתון גבוה משהיה במערכת בחירות הפנימיות הקודמת. הערכה: נתניהו הביס את סער (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח בכסלו תש"פ | 26.12.19
סער ונתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הקלפיות בקרב היצרי על ראשות הליכוד, בין ראש הממשלה נתניהו לח"כ גדעון סער, נסגרו. ההערכה: נתניהו הביס את גדעון סער, בפער ניכר.

במטהו של האחרון כבר הודו לפני מספר שעות - לפי 'חדשות 13' - כי הפסידו במערכה, כשהם מביעים תקווה כי נתניהו לא ינקום בששת הח"כים שלהם בעתיד.

עם סגירת הקלפיות, בשעה 23:00 הגיע שיעור ההצבעה ל-48.6 אחוזים מקרב כלל המתפקדים; אחוזים גבוהים יותר מהפריימריז שהיו בשנת 2014, ובוודאי נאים ביחס למזג האוויר הסוער ששרר היום.

הערים בהן נרשמו אחוזי הצבעה גבוהים הן תל אביב, ראשון לציון, חיפה ופתח תקווה.

תקרית חריגה, אותה היטיב נתניהו למנף, אירעה בעת שמסר הצהרה במטה הפריימריז שלו, והכתב ירון אברהם העביר דיווח ל'חדשות 12': נתניהו נזף בו "יש גבול למה שהתקשורת מנסה להשתיק; באו לפה לשמוע אותי ולא אותך", ומיהר לפרסם תיעוד מנזיפה זו.

הנזיפה של נתניהו בכתב החדשות (צילום: מתוך פייסבוק)

מעט קודם לכן תועדה אחת מהתומכות בו כשהיא תולשת שלט של המועמד גדעון סער, בעוד אחד מפעיליו שהיה במקום מנסה למנוע זאת.

כזכור, מתחילת היום טענו במטה סער לאי סדרים בקלפיות, ואמרו כי "קלפיות נפתחו לפני הזמן בניגוד לחוק, ונאסר על משקיפים מטעם המטה להיכנס. בכפר סבא וראש העין אנשים הצביעו בלי משקיפים".

וכרגיל, גם בבחירות אלו נשמע קמפיין ה'געוואלד' של נתניהו, המוכר ממערכות קודמות, וכך יצאה מטעמם על אחוזי הצבעה נמוכים, במטרה להמריץ אל הקלפיות את המתפקדים שטרם הצביעו.

בתוך כך, מנהלת הליכוד פרסמה פנייה לכל מתפקדי הליכוד: "אל תיכנעו למזג האוויר, אל תוותרו על זכותכם הדמוקרטית להצביע ולהשפיע. צאו להצביע עכשיו".

ואלו הנתונים, אליהם תושווה כל תוצאה, שתתפרסם ככל הנראה לקראת שעות הבוקר: במערכות קודמות הביס נתניהו את יריביו באחוזים הניכרים הבאים - בהתמודדות מול דנון קיבל נתניהו 85% מהקולות ובהתמודדות מול משה פייגלין קיבל 77% מהקולות. בשל כך, כל תוצאה בה ישיג גדעון סער מעל 30%, תיחשב עבורו כהצלחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר