'ויהי נועם'

ה'מופת' הגדול שמסעיר את חסידות באיאן

האדמו"ר מבאיאן בחר באופן מפתיע לומר את "ויהי נועם" בפעם השמינית והסביר כי העניין הוא הוספה מעל לדרך הטבע, דקות לאחר מכן אירע הנס שהדהים את חסידיו (אנ"ש)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"ר מבאיאן (צילום: אלי סגל)

הסיפור הבא התרחש במהלך השבוע בחסידות באיאן, וגרם לחסידים התרגשות גדולה ולתחושה מופתית של ממש.

כידוע בחצרות החסידים נהוג לומר את 'ויהי נעם' 7 פעמים מידי יום לאחר הדלקת נרות החנוכה, זאת במסגרת סדר ההדלקה, ושירת 'מעוז צור'.

חסידי באיאן שהשתתפו במעמד ההדלקה שערך הרבי בירושלים, שמו לב לכך שהאדמו"ר הוסיף ואמר את 'ויהי נעם' פעם שמינית, זאת בעומדם על הפרענצ'עס ושירת ניגוני החג.

תחילה חשבו החסידים שמדובר בטעות בספירה, אך לאחר שסיים הרבי את ההדלקה, החל לשאת דברים בפני החסידים, שם הסביר לחסידיו את פשר ההוספה, שקשור לדברי הרבי לניסים שנעשים על ידי הקדוש ברוך הוא שלא על פי דרך הטבע ולמעלה מן ההגיון.

האדמו"ר המשיך במעמד, במהלכו חילק מעות חנוכה לחסידיו, ולאחר שהמעמד הסתיים נפל לפתע חלק מתקרת האוהל ישירות לעבר המקום בו התכנסו החסידים דקות אחדות קודם לכן.

אחד החסידים אומר בהתרגשות ל'כיכר השבת' כי אם החפץ היה נופל כמה דקות קודם, הערב הזה היה מסתיים בצורה אחרת לגמרי, ואין חולק שהאמירת ה'ויהי נעם' של הרבי, והכוונה בדבריו לניסים שנעשים שלא על פי דרך הטבע מכוונת בדיוק לארוע שהתרחש דקות לאחר מכן.

סיפור הנס פך עד מהרה לנושא מרכזי בחסידות, ובמהלך השבת רבים ציינו את ה'מופת' של האדמו"ר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר