דקירות במסיבת חנוכה

"מבט של רצח"; המתפללים הדפו את התוקף עם שולחנות

15 חסידים נפצעו - בהם שניים באורח קשה, בתקיפה המזעזעת במסיבת חנוכה בביתו של האדמו"ר מקאסאן, במונסי בניו יורק. עדי ראיה: "התוקף היה חזק מאוד, היה לו מבט של רצח בעיניים" (בעולם)

זירת האירוע (צילום: מתוך טוויטר)

15 חסידים נפצעו - בהם שניים באורח קשה, בתקיפה המזעזעת הלילה (ראשון) במהלך מסיבת חנוכה בביתו של האדמו"ר מקאסאן, הרב חיים לייביש רוטנברג, במונסי בניו יורק.

אחד הפצועים קשה הוא ר' יוסף בן פרל שהוכנס לניתוח ובני משפחתו מבקשים מהציבור להתפלל לרפואתו השלימה.

עדי ראייה לאירוע המחריד, במהלכו נכנס כהה-עור לבית האדמו"ר כשהוא חמוש במצ'טה, והחל לדקור את הנוכחים. "התוקף היה בחור גדול ומפחיד מאוד", תיארו עדי הראייה, "ניסו לדחוף ולעצור אותו אבל לא הצליחו, הוא היה חזק מאוד והיה לו מבט של רצח בעיניים".

בבית האדמו"ר, כך לפי עדי הראייה, נכחו באותה השעה כ-50 חסידים ש"התחילו להשליך לעברו מכל הבא ליד, כיסאות, שולחנות וחפצים נוספים, בשלב מסוים הוא נמלט מהמקום". לאחר האירוע, סיפרו עדי הראיה, האדמו"ר חזר לחדר וחיזק את החסידים.

אהרון כהן, בן 65, שהיה במקום בזמן התקיפה, סיפר ל"ניו יורק טיימס" כי התוקף נכנס לבית ומיד התחיל לתקוף את החסידים. "התפללתי שאשאר בחיים", אמר.

אחד התושבים במקום מספר כי המקום שהיה שקט ורגוע הפך למקום מפחיד. "אנשים מסתובבים מודאגים וחוששים לשלום משפחתם", הוא סיפר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "ישראל מגנה בכל תוקף את גילויי האנטישמיות האחרונים ואת ההתקפה האכזרית באמצע חג החנוכה בבית הרב במונסי בניו יורק. אנחנו שולחים איחולי החלמה לפצועים. אנחנו נשתף פעולה בכל דרך עם הרשויות המקומיות כדי לסייע למגר את התופעה הזאת. אנחנו מציעים את העזרה לכל מדינה ומדינה".

אחד הנוכחים בבית הרבי בזמן הפיגוע, סיפר ל'כאן חדשות' כי "רוב הנפגעים היו נכים, זרקנו על התוקף שולחנות וכיסאות". שכנה של הרבי סיפרה: "הרב פתח את ביתו לכבוד חנוכה. אדם מאוד גבוה עם מצ'טה התחיל לפגוע באנשים. אדם אחד פגע בו ואנשים התחילו לברוח. הוא ניסה להיכנס לבית כנסת סמוך, אבל הצליחו לנעול אותו".

יצוין כי לאחר מצוד קצר לכדה המשטרה את החשוד בפיגוע באזור מנהטן.

מושל מדינת ניו יורק, אנרדו קואומו, גינה את האירוע והורה לרשויות לחקור אותו כפשע שנאה.

לטישיה ג'יימס, התובעת הכללית של ניו יורק, מסרה: "יש לנו אפס סבלנות לאירועי שנאה מכל סוג שהוא - ואנחנו ממשיכים לעקוב אחרי האירוע הנורא. אמשיך לעמוד לצד הקהילה היהודית הלילה, ובכל לילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר