הסדר הטיעון כשל?

המחבל סירב להודות ברצח אורי אנסבכר הי"ד

ערפאת ארפאעיה, המחבל שתקף באכזריות ורצח את הצעירה אורי אנסבכר הי"ד, סירב להודות בבית המשפט ברצח, זאת למרות ההוכחות שנמצאו וכלי הרצח שנמצא בידו (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הרוצח והנרצחת (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת, ובאדיבות המשפחה)

המחבל ערפאת עטיה סלימאן ארפאעיה שתקף באכזריות ורצח את הנערה אורי אנסבכר ליד ירושלים באזור עין יעל, היה אמור להודות היום (ראשון), בבית המשפט ברצח ובתקיפה במסגרת הסדר טיעון, אך הוא סירב להודות וביקש אישור לשיחת טלפון. דיון נוסף בעניין ייערך בעוד כשבוע.

כזכור, כנגד ארפאעיה, בן 29 מחברון, הוגש במרץ, כחודש לאחר הרצח, כתב אישום בגין מעשה טרור של רצח בכוונה תחילה, תקיפה אכזרית וכניסה לישראל שלא כדין.

לפי כתב האישום, הראיות נגד ארפאעיה כוללות בין היתר זיהוי DNA שלו בזירת הרצח, איתור הסכין שבה בוצע הרצח במקום מחבואו ועליו דמה של המנוחה, כרטיס הסלולרי של אנסבכר שנמצא בנרתיק של הנאשם, וטלפון סלולרי של המנוחה בתוך בור מים סמוך. עוד נטען כי ארפאעיה ידע פרטים שלא פורסמו על הרצח כמו העובדה שאנסבכר הגיעה למקום עם אזניות ונייר כתיבה.

פעילות המשטרה בזירת הרצח

"ארפעאיה הבחין באורי והחליט להרוג אותה בשל היותה יהודייה", נכתב באישום, "הוא תקף את אורי באלימות קשה ובאכזריות. אורי נאבקה בו, אך הנאשם התגבר על התנגדותה, פגע בה פגיעה גופנית קשה, וכן דקר אותה מספר רב של פעמים בכל חלקי גופה באמצעות הסכין. דקירות הסכין גרמו למותה".

בתוך כך, בחודש מאי הודיע השב"כ, כי מחקירתו עלה כי מדובר בפיגוע טרור, וכי הרצח בוצע ממניע לאומני כשהמחבל אף רכש כיפה שנמצאה בכיסו בה תכנן להשתמש כהסוואה. המחבל אף שחזר את הרצח, ובשב"כ הדגישו כי הוא קשר את עצמו באופן מובהק למיוחס לו.

חודש קודם לכן, הרס צה"ל את ביתו של המחבל בחברון. במקום נהרסו שתי דירות, באחת הדירות התגורר המחבל עם משפחתו ואת הדירה השנייה שיפץ לצורך מגורים עתידיים.

בדיקה פסיכיאטרית שעבר המחבל, לבקשת סנגורו, מצאה כי הוא כשיר לעמוד לדין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר