במקום נתניהו

אושר בממשלה: יעקב ליצמן - שר הבריאות

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את מינויו של יעקב ליצמן לתפקיד שר הבריאות - זאת לאחר התפטרותו של ראש הממשלה נתניהו מהתפקיד בגלל כתב האישום (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
השר יעקב ליצמן (צילום: Shlomi Cohen/Flash90)

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את מינויו של יעקב ליצמן לתפקיד שר הבריאות, זאת לאחר התפטרותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מתפקיד השר, בשל כתבי האישום שהוגשו נגדו על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

לפני כחודש, נערכה הצבעה בקרב חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל לקראת המהלך ול'כיכר השבת' נודע כי רובם אישרו בשלב זה את המהלך.

בהודעה לתקשורת מטעם לשכת שר הבריאות נמסר כי "בשל ההתפתחות הפוליטית והמשפטית, מונה ח"כ יעקב ליצמן לשר הבריאות בפועל, במקום תפקיד ‘סגן שר במעמד שר’ - מינוי שהחזיק בו עד עתה, זאת לאחר שהוברר כי סמכויות ‘סגן שר-במעמד שר’ שהועברו לליצמן בשעתו, אינן תקפות במינוי שר מעליו שאינו ראש ממשלה. המינוי בהתאם לאישור מועצת גדולי התורה".

יצוין כי נתניהו התפטר גם מתפקידיו כשר הרווחה, החקלאות והתפוצות, ובסביבתו אומרים כי "יש לנתניהו מספיק קשיים ולחצים סביב הענקת יתר תפקידי השרים, ולכן היה ברור מאליו שתיק הבריאות יינתן לליצמן שכבר מחזיק בתיק בפועל".

ב'יהדות התורה' קיימת דרישה לתפקיד שר נוסף עבור ח"כ אורי מקלב או תפקיד סגן שר במעמד שר, זאת בשל כך שהמפלגה מחזיקה רק בשני תיקים בכירים עבור שבעה מנדטים ובמקביל גם בתנועת ש"ס ממתינים לקבלת תפקיד שר נוסף.

כזכור, בעבר נשא ליצמן בתפקיד שר הבריאות, בהיתר תקדימי של רבו, האדמו"ר מגור, אך פרש ממנו בפארסת חילולי השבת ברכבת ישראל, בה איים להתפטר מהממשלה כשלבסוף "ירד" לתואר סגן השר.

לאחר שדרוג ליצמן לתפקיד שר, החל קרב גדול בין חברי הכנסת בליכוד למפלגת ש"ס על תיקי הרווחה והחקלאות.

כאמור, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי דורש אף הוא עבור ש"ס את התיקים: שר הרווחה ושר החקלאות בשל כך שמפלגתו גדלה לתשעה מנדטים בבחירות האחרונות.

יצוין כי ח"כים בכירים בליכוד רואים עצמם מועמדים לקבל תיקים שהחזיק ראש הממשלה בנימין נתניהו. בין המועמדים הבולטים ניר ברקת וציפי חוטובלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר