בשיחה האחרונה לחייו

הרב רומפלר תקף: עסקני הפלג השתיקו את הגר"ש אוירבך

מורה שלימדה את תלמידותיה כפירה, עסקנים ש"בקלות יכלו להשתיק" את רבם ושאלת הבחירה החופשית: הגר"א רומפלר זצ"ל, בשיחה האחרונה בחייו, תקף במילים קשות את 'הפלג' (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הגר"א רומפלר והגר"ש אוירבך זצ"ל (צילום: אלי קובין, כיכר השבת)

הגאון רבי צבי אהרן רומפלר, אב"ד קהילת 'תהילות ישראל' ורבן של נשות ה'שאלים' בירושלים, נפטר לפני מספר שבועות, בגיל 65, לאחר מחלה קשה; כעת מתברר, כי בשיחה האחרונה לחייו, שמסר לקהל מעריציו, תקף הרב את אנשי 'הפלג' במילים חריפות.

כידוע, הגר"א רומפלר היה בעל משנה אידיאולוגית חריגה, כשלצד צניעות הנשים הקיצונית, באמצעות התכסות ב'שאלים', דגל גם במלחמה ללא פשרות בציונות ובמוסדות המדינה, תוך ניתוק מוחלט מתקציביהם.

וכך אמר הרב המנוח, בהתייחסות לא שגרתית לאנשי 'הפלג', בשיחה שמסר בראש חודש חשוון האחרון, על רקע המשבר הפנימי והוויכוח אם להתנתק כליל מתקציבי והקצאות המדינה: "יש איזו קהילה ועדה (לא רוצה להזכיר שמות), שהמנהיג שלהם נפטר לפני פחות משנתיים, והוא היה קצת שומר עליהם. הוא רצה לגזור שלא יקחו כסף בכלל מהשלטונות, והעסקנים אמרו לו 'מה יהיה עם המוסדות, הם יהיו סגורים אם לא יקחו כסף', ופעלו אצלו ועצרו אותו מזה".

"זה קל היום לעצור אפילו גדולי עולם שהולכים בדרך הנכונה", המשיך הגר"א רומפלר, "כי זו גזירה מדברי חז"ל שכך יהיה המצב ב'עקבתא דמשיחא', ולכן מי שרוצה לתקן איזו תקנה - בקל יכולים להשתיק אותו ולנתק אותו מזה, ולהסביר לו שזה לא טוב".

המשבר ב'פלג'. ארכיון (באדיבות המצלם)

את הגר"ש אוירבך זצ"ל הגדיר הרב רומפלר כ"רב שהיה חשוב מאוד מאוד, והיה האחרון שנלחם נגד כל הקלקולים. לא השאיר כמותו. אבל גם אותו עצרו, כשרצה לצאת נגד גיוס בנות. לא נתנו לו".

"מורה אחת, מהמוסדות של עץ", סיפר הרב בשיחתו, "שאלה את הילדות אם הענין של 'בחירה חופשית' הוא מציאות או דעה. ונערה אחת ענתה שזו כפירה לחשוב שהוא דעה, והיא היתה היחידה שענתה כך. כולם שתקו".

"והמורה המשיכה בדברים שלה, ואמרה לה שזו דעה, ולא כמו שהיא אומרת שזו כפירה", טען הגר"א רומפלר בזעזוע, "והראיה שלה: 'הרי יש חילונים שאוחזים אחרת...'. זו הראיה שיש דעה שבחירה חופשית היא לא מציאות. עפרא לפומייהו".

לדבריו, "כך היא כבר ההשקפה של כאלו שנחשבות לצדקניות. אלו המורות של הילדות. אם כן, איך נערות יכולות לגדול באמונה, הרי כבר במורות - שהן דור לפניהן - נכנסה כפירה. אין להן אמונה בכלל, הן לא יודעות מה זו אמונה. וכל זה נגרם בשנים האחרונות, על ידי שהכניסו לימודים כאלו שהרבה מהם הגיעו מהגויים, ועשו מזה כאילו הכל מקצוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר