מונסי מתפללת ומודה • צפו

"חסדי השם": הרבי וחסידיו שניצלו מהפיגוע - בשירת הודיה

האדמו"ר רבי חיים לייביש רוטנברג התכנס עם חסידיו, בבית הכנסת שנעילת דלתותיו מנעה אסון גדול בהרבה, בעת שהגבר האפרו-אמריקני השתולל בביתו בהדלקת נרות חנוכה, ודקר במצ'טה (אקטואלי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: מתוך @StandWithUs בטוויטר)

חסידיו של האדמו"ר מפארשעי-מונסי, רב 'קהל נצח ישראל' (קאסאן), התכנסו עם מתפללי בית המדרש הסמוך וערכו סעודת הודיה נרגשת, על כך שתוצאות פיגוע הדקירה האכזרי שביצע תומאס גרפטון בעת הדלקת נר חנוכה בבית הרב, לא היו קשות יותר.

כזכור, בעת קיום המצווה אמש, פרץ הגבר האפרו-אמריקני לבית הרב, שלף מצ'טה, דקר איתה את הנוכחים וגרם לפציעתם של כ-15 חסידים ובני משפחה, בהם כמה באורח קשה ואנוש.

לאחר מכן, ניסה גרפטון בן ה-37 לפרוץ לבית הכנסת הסמוך, כדי לדקור את המתפללים הרבים שהיה במקום, אך אלו הספיקו מבעוד מועד לנעול את הדלתות, לאחר ששמעו את זעקות האימה של הפצועים מבית האדמו"ר.

בשל כך, ובמקביל לתפילות לרפואת הפצועים, פרצו החסידים והמתפללים בשירת "הטוב כי לא כלו רחמיך, בהודיה לקדוש ברוך הוא על נס ההצלה.

כזכור, מוקדם יותר היום הכריזו הרשויות הפדרליות בניו יורק על האירוע כמעשה טרור, עם מעצרו בחלוף שעתיים של גרפטון החשוד בדקירה, באחד מרחובות שכונת הארלם. הוא יואשם, כך נודע, בחמישה סעיפים של ניסיון רצח, ובפריצה.

מעצרו של החשוד בפיגוע (צילום: מתוך רשת CBS, משטרת ניו יורק)

המושל אנדרו קואומו אף הגיע לבית האדמו"ר, רבי חיים לייביש רוטנברג, ואמר: "המניע לתקיפה היה חוסר סובלנות, בורות ושבירת החוק על בסיס דת ואמונות. מדובר באמריקנים הפועלים בטרור נגד אמריקנים אחרים".

"אין ספק שהמניע למתקפה היה שנאה. זו תקופה בלתי סובלנית בארצנו. אנו רואים כעס, אנו רואים שנאה מתפוצצת", סיים קאומו.

כאמור, בקהילה וברחבי העולם היהודי ממשיכות התפילות עבור הפצועים בפיגוע: נפתלי צבי בן גילה, שלמה בן ויטל וחיים בן ויטל, וכן יוסף בן פרל - הפצוע שמצבו קריטי ביותר.

המושל קאומו, עם עסקני מונסי (צילום: מתוך הטוויטר הרשמי)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר