25 לוחמים נהרגו

לאחר התקיפה בעיראק ובסוריה: "לא נסבול איום מאיראן"

25 לוחמים נהרגו ו-55 נפצעו בתקיפה של ארה"ב על חמישה בסיסים של המיליציה הפרו-איראנית, "גדודי חיזבאללה", בעיראק ובסוריה. כעת, מזהירה ארה"ב את איראן מפני פגיעה בכוחותיה (בעולם)

האש באחד מהבסיסים שהופצצו (צילום: רשתות חברתיות)

25 לוחמי מיליציות שיעיות נהרגו בתקיפה האמריקנית החריגה על חמישה בסיסים של המיליציה הפרו-איראנית, "גדודי חיזבאללה", בעיראק ובסוריה ו-55 נפצעו, כך מסרו הלילה (שני) גורמים במדינה ובמיליציות. בין ההרוגים בתקיפה, ארבעה מפקדים.

התקיפות בוצעו לאחר שבסוף השבוע שוגרו רקטות לעבר בסיס אמריקני בעיראק, והרגו אזרח אמריקני.

בוושינגטון גובר כעת החשש לתגובה מצדה של איראן על התקיפה החריגה. מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, הזהיר הלילה כי "לא נסבול פעולות מצד הרפובליקה האיסלאמית שמסכנות גברים ונשים אמריקנים".

ברשת CNN דווח כי הנשיא דונלד טראמפ, השוהה באחוזת הנופש בפלורידה, תודרך לפני יציאתה לפועל של התקיפה ואישר אותה ותודרך בהמשך גם באשר לתוצאותיה.

לצדו של פומפאו באחוזת הנופש של טראמפ, דיבר גם שר ההגנה, מארק אספר, ואמר כי התקיפות היו "מוצלחות". הוא רמז כי עלו "אופציות נוספות" שבהן ארה"ב עשויה לנקוט, אך לא פירט.

לדבריו, "ננקוט צעדים נוספים בהתאם לנדרש, על מנת להבטיח שאנו פועלים להגן על עצמנו ועל מנת להרתיע את המיליציות או את איראן מהתנהגות רעה נוספת".

לפי שר ההגנה, את התקיפות, שיצאו לדרך בשעה 18:00 אמש (שעון ישראל) ביצעו מטוסי קרב מסוג F-15E של חיל האוויר האמריקני. לפי חלק מהדיווחים, לאחר התקיפות זוהו פיצוצי משנה המעידים כי במקום היו כלי נשק ותחמושת.

מטעם הפנטגון נמסר כי שלושה מהבסיסים שהותקפו נמצאים במערב עיראק ושניים במזרח סוריה. בין היעדים שהותקפו, מחסני נשק ואתרי פיקוד ושליטה בהם תוכננו הפיגועים נגד הקואליציה הבילנאומית שנלחמת בדאעש בהובלת ארה"ב.

ברשתות החברתיות פורסמו הלילה תיעודים מהזירות שהותקפו, כאשר נראה הרס רב לצד הכוחות שפעלו להוציא את גופות ההרוגים בין להבות האש.

דובר הפנטגון, ג'ונת'ן הופמן, אמר כי התקיפות היו "ממוקדות", והן "יפגעו" ביכולות של המיליציה לתקוף מחדש את הכוחות האמריקניים.

ראש ממשלת עיראק, עאדל עבד אל-מהדי, שמכהן בממשלת מעבר לאחר שהתפטר מתפקידו, גיה את התקיפות ואמר: "כבר הבענו את התנגדותנו לכל פעולה חד-צדדית בידי כוחות הקואליציה או כוחות אחרים בתוך עיראק. אנחנו רואים בכך הפרה של ריבונות עיראק והסלמה מסוכנת שתאיים על ביטחונה ועל ביטחון האזור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר