הבהלה נמשכת

חשש: הילדים יוותרו בלי מנת החיסון השנייה לשפעת

שפעת החזירים, שמכה בישראל בשבועות האחרונים, הביאה להתנפלות על מנות החיסון ולביקוש אדיר להן. כתוצאה מכך לא נשמרו חלק ממנות החיסון השניות, עבור הפעוטות (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

תינוקות שאמורים לקבל את מנת החיסון השנייה נגד שפעת כעבור חודש ממתן המנה הראשונה, יישארו לא מחוסנים בשל המחסור המסתמן במנות חיסון לאחר מכת 'שפעת החזירים' שהביאה לבהלת חיסונים בשבוע האחרון.

חיסון השפעת בקרב תינוקות וילדים קטנים (עד גיל 8) משפיע רק לאחר שתי מנות בהפרש של חודש. על פי הדיווח ב-ynet, בהלת החיסונים הביאה לכך שקופות החולים לא שמרו בחלק מהמקרים את המנה השנייה עבור הילדים והשתמשו בה עבור המבוגרים שדרשו אף הם את החיסון כנגד המחלה, שגבתה השנה את חייהם של 11 בני אדם לצד למעלה ממאה שאושפזו.

כרגע החיסונים הולכים ואוזלים בשל הביקוש הגדול ובישראל מנסים להזמין כמות נוספת של עשרות אלפי מנות חיסון שיגיעו לארץ בעוד כשלושה שבועות.

מוקדם יותר היום אישר משרד הבריאות לשחרר אלפי מנות חיסון שנותרו במשרדי החירום לקופות החולים כדי לנסות ולהעלות עוד את אחוז המחוסנים שעומד היום על כ-20%. במשרד אמרו עוד כי חופשת החנוכה שבאה לסיומה היום, עשויה להביא לבלימה קלה של התפשטות השפעת. הסיבה לבלימה, היא משום שילדי הגן ובתי הספר היו בחופש, וחל עיכוב של עיקר ההדבקה, שמקורה בילדים המדביקים את בני משפחותיהם.

ממכבי שרותי בריאות נמסר בתגובה ל-ynet: "באישור משרד הבריאות מכבי משתמשת בכל מנות החיסון שברשותה על מנת לחסן חברים שטרם התחסנו ומבקשים להתחסן, כולל במנות שנשמרו עבור ילדים שקיבלו מנת חיסון אחת. זאת על מנת להגדיל ככל הניתן את מספר האנשים המחוסנים בישראל ובכך להגביר את ההגנה של האוכלוסייה כולה. צר לנו שעקב הביקוש הרב והפתאומי לא הייתה אפשרות לשמור מנות כפי שהובטח אבל חשוב לנו להדגיש שגם מנת חיסון אחת לילדים מספקת הגנה מפני מחלת השפעת".

מקופת חולים מאוחדת נמסר בתגובה ל-ynet: "חיסונים נשמרו לתינוקות שקיבלו חיסון לפני 4 שבועות, והיתר יקבלו מ- 30 אלף המנות שהזמנו".

מקופת חולים כללית נמסר ל-ynet בתגובה: "30,000 חיסוני שפעת יועברו לכללית ממשרד הבריאות ויופצו למרפאות ברחבי הארץ ממחר. במקביל אנו עושים מאמצים להזמין כמות חיסונים נוספת מחו"ל".

ממשרד הבריאות ומקופת חולים לאומית טרם נמסרה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר