מאחורי הקלעים • הסיפור המלא

מאבקי הכשרות בבני ברק: "פערי המחירים הובילו למעבר"

מעבר שלושת האולמות מכשרות הרב לנדא והרב רוזנבלט לשארית ישראל, סימן עליית מדרגה במאבק על הכשרות בעיר • הבקשה להוזלת מחירים, ההבטחה שלא מומשה והתגובה של הרבנים (אקטואלי)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
החופה בנאות ירושלים (צילום: יח"צ)

עסקים בתחום האוכל שמחליטים לשנות את כשרות העסק שלהם, הוא אירוע שמתרחש בתדירות גבוהה. בדרך כלל זה יסתיים עם הודעה של מערכת הכשרות שהפסידה כי 'הוסרה ההשגחה', ותו לא.

סערת הכשרויות בעיר בני ברק:

עם זאת, מעבר שלושת האולמות בבני ברק מכשרות רבני העיר, הגרי"א לנדא והגרש"צ רוזנבלט לכשרות שארית ישראל, עוררה סערה.

למרות שכבר היו בעבר אולמות בבני ברק שעברו לכשרות אחרת, של בד"ץ העדה החרדית, הפעם זה הפך לנושא מרכזי בעיקר בשל סימונו כמאבק בין חסידים לליטאים, תוך אזכורים ממחלוקות העבר.

אך בעלי האולמות שביצעו את המעבר, כלל לא מבינים מדוע נטפלו אליהם. "אני לא איש פוליטי ולא מחפש הרפתקאות", אומר אחד מבעלי האולמות ל'כיכר השבת'. לטענתם, הסיבה היחידה למעבר הינה כלכלית.

שמוליק קיסטר, בעלים של אולמי 'קונקורד' ו'נאות ירושלים', אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי פער המחירים בין הבשרים של כשרות הרב לנדא לכשרויות שארית ישראל וקהילות, מטורף לגמרי.

"גם בשנים שליטאי אחד לא עשה אצלנו אירועים בגלל שהיה לנו את הכשרות של הרב לנדא, לא וויתרנו ונשארנו איתו. הכי טוב לי הרב לנדא", הוא מוסיף וטוען.

במערכת הכשרות של רבני העיר בני ברק טוענים כי הם מתכננים שחיטה נוספת, אך בתגובה טוען קיסטר, "הם אומרים לנו את זה כבר הרבה מאוד זמן. כבר בחודש אלול טענו שהם מתחילים מיד אחרי החגים. בחודש האחרון אמרו לי את זה עוד פעם אבל היה כבר מאוחר מידי".

"בנוסף, השחיטה הנוספת שלהם תהיה רק של עופות ולא של בשר, בזמן שהאולמות שעברו, הם אולמות יוקרתיים שנותנים בעיקר בשר, ושם המחירים הגדולים והם לא נותנים לנו אפילו תחילת פתרון".

קיסטר מפרט: "אצל שארית וקהילות אני יכול לשלם כמעט 30% פחות. אנחנו שוחקים את הרווח כאשר יש עוד אופציות בשוק. אנשים מנסים לקחת את זה למחלוקת בין חסידים לליטאים, אבל אין לזה שום קשר. אין לי סיבה אחרת לעזוב את הרב לנדא, שזה הכשר אוניברסלי שמקובל על כולם. בשבילי, להחזיק שני מטבחים זה כאב ראש לא נורמלי".

גורמים המעורבים בנושא מעלים טענות נוספות: "בכשרות הרב לנדא, אנחנו סגורים אצל ספק אחד. בשארית ישראל, עם לא פחות חומרות ופיקוח הרמטי, נותנים כשרות לשלושה ספקים שונים של בשרים ועופות. כשרות בד"צ קהילות המקובלת ברוב מוחלט של החסידויות, מאפשרת אף היא מגוון גדול יותר".

מטעם כשרות הרב לנדא נטען בתגובה ל'כיכר השבת', כי "הם לא עברו בגלל המחירים כי אלו לא השתנו מאז פטירת הגרמי"ל לנדא. הם יודעים היטיב שאנחנו עושים הרבה מאוד מאמצים כדי להוריד מחירים ולא זה הנושא".

לטענתם, "הם פשוט ראו הזדמנות אחרי פטירת הרב לנדא להתנער מכל מיני הגבלות הקשורות לצניעות ולצביון העיר, ולכן שיתפו פעולה עם כל מיני סוחרים שיש להם אינטרסים כלכליים. כשרות הרב לנדא והרב רוזנבלט נמצא בתנופה ומקובל על כל גדולי ישראל".

מטעם חברת גלאט עוף, הספק של מוצרי הבשר בכשרות הרב לנדא, לא נמסרה תגובה עד לשעת פרסום הידיעה. היא תפורסם במלואה כאשר תתקבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר