פרסום ראשון

מעמד 'סיום הש"ס' המאוחד ייערך ב'חניון הנתיב המהיר'

מעמד סיום הש"ס הגדול שאמור לאחד את כלל היהדות החרדית בהשתתפות עשרות אלפים, יתקיים ב'חניון המהיר' שלצד כביש 1. הערב, אישרה המשטרה את האירוע (חדשות)

יענקי כץ | כיכר השבת |
שטח החניון המהיר (צילום: רחפן המשטרה)

הסאגה לקראת סיום: מעמד סיום הש"ס הגדול שאמור לאחד את כלל היהדות החרדית, אשכנזים וספרדים, ליטאים וחסידים, יתקיים ב'חניון' הענק של 'הנתיב המהיר' שלצד כביש 1 ליד נתב"ג. ל'כיכר השבת' נודע כי הערב (שני) התקבל האישור מהמשטרה וגורמי הבטיחות.

ההגעה לאירוע תתאפשר אך ורק בתחבורה ציבורית, כאשר החניון מכיל מקום ל-500 אוטובוסים, וממנו ישנה מנהרה מיוחדת למתחם בו ייערך המעמד בו צפויים להשתתף עשרות אלפים.

לצורך מתן האישורים ישבו המארגנים עם תצלום של השטח המדובר, שצולם מרחפן משטרתי שהועלה במיוחד לאוויר, ולאחר מציאת פתרונות לכל דרישות המשטרה והכבאות, האירוע אושר.

כזכור, סיום הש"ס המרכזי והגדול ביותר בישראל היה צפוי להערך היום (שני) זאת חנוכה, אך המשטרה לא אישרה את המיקומים שהוצעו בגלל הגעתם הצפויה של עשרות אלפים והחשש לקריסת האירוע כמו אירועי בחירות המוניים שנערכו בירושלים והגיעו למצב של חשש לפיקוח נפש.

תחילה דובר, כפי שפורסם לראשונה ב'כיכר השבת', לקיים את האירוע בהאנגר ענק ב'בית רבן', ולאחר מכן על כביש אם המושבות סמוך לשכונת קרית הרצוג, אך כאמור שני המיקומים הללו לא אושרו.

הערב התקבל האישור הסופי לקיום האירוע בחניון המהיר ובשעות אלו צפוי להיסגר תאריך האירוע, כאשר המארגנים בודקים זאת מול בתי גדולי הדור, הליטאיים, החסידיים והספרדים כדי לתאם מועד שיתאים לכל החצרות.

המטרה היא לקיים את האירוע כבר בשבוע הבא או מקסימום בשבוע שלאחריו. יצוין כי הפקת האירוע נמצאת בעיצומה וההכנות נמשכו גם בימים שלא היה ברור היכן האירוע הגדול יתקיים.

גורם בכיר המעורב בארגון הכנס אומר ל'כיכר השבת': "גדולי הדור מכל החוגים רואים חובה לקיים את הכנס לכבודה של תורה, לכבוד מגידי השיעורים, לכבוד הלומדים. היו שעשו הכל כדי לפגוע באירוע, תדרכו את המשטרה על 'בעיות' שהתגלו, והעבירו לעיתונאים וצייצנים דיווחים כי האירוע נכשל עוד לפני שיצא לפועל.

"בשורה התחתונה אותם גורמים עשו את ההיפך, קיבלנו מקום ענק ממדים שיוכל להכיל 40,000 לומדי תורה. כשהמטרה היא כבוד התורה - אז מצליחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר