'חבר המועצת' השיב

התשובה לאסונות: 'יש להתחזק בהפרדה ובקדושת השבת'

הרב חנניה צ'ולק שיגר מכתב כואב אל הגאון רבי יצחק זילברשטיין, בעקבות גל האסונות שפוקד את הציבור החרדי, חבר 'המועצת' השיב כי יש להתחזק בקדושת השבת ובהפרדה • כל הפרטים (בארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר סדרת אסונות שפקדה את העיר בני ברק, כתב בימים האחרונים הרב חנניה צ'ולק, יו"ר 'עזר מציון', מכתב כואב לרבה של רמת אלחנן וחבר 'המועצת' הגאון רבי יצחק זילברשטיין, בו הוא מבקש עצה ותבונה כיצד להתמודד עם גל האסונות הנורא.

כידוע, הרב צ'ולק נאלץ במסגרת תפקידו להיות זה שמעדכן את המשפחות שיקריהם לא-עלינו נפטרו או נהרגו, בעיקר במקרים טראגיים. וכך, מידי חודש, הרב צ'ולק מבקר בבתים רבים שנפקדו באסונות קשים, ולהודיע בצער את הבשורה המרה.

"אני מתנצל שאני כותב בעניין, אבל לבי כאוב וזועק מצער הרבים עקב הצרות הנוראות והתכופות שקורא בתוכנו", כותב הרב צ'ולק בפתח מכתבו, "אני שנים שומע וחי עם צרות של עם ישראל, אבל בשבועות האחרונים אין יום שאין קללתו גדולה...".

הרב צ'ולק ממשיך את מכתבו הכואב: "אנו חיים בטירוף של אסונות, אסון רודף אסון, אנשים צעירים נפטרים ללא עת ממחלות ומדום לב, מתאונות קשות, משריפות, כל הזמן מלווים לבית עולמם נשים ילדים.

"30 אלף איש חלו בשנה האחרונה במחלות הסרטן. עם ישראל בצער נורא מהאסונות האחרונות, בפרט מהמקרה הנורא של הרב יצחק וייס זצ"ל שנפטר בתוך שלושה ימים מפטירת בנו ממוות עריסה, אסון שזעזע את כלל ישראל. אנו רצים מבוקר עד לילה ללוויות ולניחומי אבלים ולחולי ישראל לחזקם בחוליים".

הרב צ'ולק הוסיף וכתב: "אם מותר לי לומר, אבא, אבינו שבשמים, כועס, וכולם בפחד מה יקרה היום, ומה יהיה מחר והרבה אנשים שאני פוגש ובפרט המשפחות השכולות חרדות ושואלות מה יש לעשות להוריד את חרון אף ה'. אשמח לשמוע את תשובת הרב".

הגר"י זילברשטיין השיב במכתב ארוך וכתב כי יש להתחזק "בקדושת השבת, בלימוד הלכותיה ובכיבודה, יש להתרגל לומר על כל דבר 'לכבוד שבת'".

הגר"י הוסיף סיפור מרתק: "בגני ילדים המנהג שכל שבוע ילדה אחרת נבחרת לאמא של שבת, היא מגיעה לבושה בבגדי שבת, עורכים לה בגן שולחן של שבת עם נרות וחלות, והילדה ניגשת כמו אמא'לה גדולה להדלקת הנר, ולאחר מכן מחלקת מגדנות לחברותיה, כדי לחנך את התינוקות לאור השבת.

"והנה שבוע אחד, ניגשה ה'אמא' הזאטוטה לבושה בהדרה בכל בגדי השבת, עם המטפחת הלבנה על ראשה, וקודם שהתחילה להדליק את הנרות הניחה ידה על מצחה, ובכובד ראש רציני נאנחה אנחה עמוקה, ואמרה: 'אוי, כמה קשה עבדתי היום...'', ותיכף ניגשה אל הנרות... התברר, שכך רואה הילדה את אימה בערב שבת, שבטרם מדליקה את הנרות נאנחת היא על עבודתה הקשה בהכנת השבת... והנה למדה זאת הילדה היטב, וחשבה לתומה שכך הוא סדר הדלקת נרות שבת...".

לדברי הגר"י זילברשטיין, הדבר התרחש לאור זאת ש"הורים נאנחים ח"ו על הטירחה להכין את השבת, ובמקום להחדיר לילדים את השמחה על בא השבת, הם מחדירים בם את הקושי של הכנסת שבת".

הגר"י הוסיף כי "כמו כן לאחרונה נלחמים פריצי ישראל על נושא הצניעות בהפרדה בין גברים לנשים, ויש לנו ללמוד מזה, שהקב"ה רוצה מאתנו להתחזק בזה, ולשמור ביתר שאת וביתר עוז על קדושת הצניעות של עם ישראל. החפץ חיים היה אומר, הקב"ה הוא השומר של עם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר