עיריית ירושלים

חיים כהן ניצח: חביליו לא ישתתף בדיונים על עמותות אותן ייצג

מאבקו של המשנה לראש עיריית ירושלים, חיים כהן, נגד עו"ד יוסי חביליו הסתיים בניצחונו של הראשון, לאחר שנקבע כי חביליו, לא ישתתף בישיבות ובדיונים שעוסקים בעמותות אותן ייצג בעבר (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
חיים כהן (צילום: שלומי כהן)

המאבק של המשנה לראש עיריית ירושלים, חיים כהן, נגד עו"ד יוסי חביליו הסתיים בניצחונו של הראשון, לאחר שהמחלקה המשפטית בעיריית ירושלים קבעה כי חביליו, שכיהן בעבר כיועמ"ש של העירייה, לא יוכל להשתתף בישיבות ובדיונים שעוסקים בעמותות אותן ייצג בעבר.

ראשיתו של המאבק בין כהן לחביליו החל בישיבת ועדת הכספים, שדנה בהקצאת כספים לגנים חרדיים בדרום ירושלים.

כהן היה ממובילי התמיכה בהקצאה לעומתו חביליו שהתנגד בתוקף להקצאה. במהלך הדיון, הטיח כהן בחביליו כי הוא מנוע מלעסוק בנושא בשל הייצוג המשפטי שהעניק בעבר לתושבים שהתנגדו לקיום המוסד בשכונתם.

חביליו עזב את הישיבה תוך שהוא מפטיר שאין פה ניגוד עניינים ורק כדי למנוע לזות שפתיים הוא בוחר שלא להשתתף בישיבה.

לאחר הדיון פנה המשנה לראש עיריית ירושלים חיים כהן למחלקה המשפטית, על מנת שזו תיתן חוות דעת בנוגע להשתתפותו של עו"ד חביליו בישיבות העוסקות בעמותות ובנושאים שייצג בתפקידו כעו"ד פרטי, לאחר שסיים את תפקידו כיועמ"ש לעיריית ירושלים.

במכתב שהוציא דניאל ליבמן, המשנה ליועץ המשפטי בעיריית ירושלים, בנוגע לשאלת השתתפותו של חביליו בישיבות העוסקות בעמותת בר קיימא אותה ייצג בעבר, כתב עו"ד ליבמן כי "אסור לו להשתתף בכל דיון במועצה או בוועדותיה לרבות בוועדת המשנה לתכנון ובנייה או לטפל בעבודתו כחבר מועצה בכל עניין באופן ישיר או באופן עקיף לעמותת בר קיימא".

המשנה לראש עיריית ירושלים חיים כהן מסר ל"כיכר השבת" בתגובה להחלטה כי "אני שבע רצון שהמחלקה המשפטית של העירייה הבהירה למר חביליו את גבולות הגזרה. צר לי שהגענו למצב שמי שהיא יועץ משפטי של העירייה לא מודע לכללים הבסיסים של ניגוד עניינים והיה צורך של התערבות משפטית להבהיר את המובן מאיליו, שחבר מועצה לא יכול לפעול בניגוד עניינים ולעסוק בנושאים הקשורים ללקוחותיו לשעבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר