הגז מ'לוויתן' זורם

למרות האיומים: ה"נישוב" ב'לוויתן' הסתיים ללא הרעלה

אתמול הופעל סופית מאגר הגז לוויתן באמצעות תהליך ה"נישוב". פעילי איכות הסביבה טענו כי הוא יגרום לזיהום חמור אך המדדים נותרו בסופו של דבר ללא כל שינוי (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אסדת לוויתן (צילום: מארק ישראל סאלם, POOL)

אתמול (שלישי) אחר הצהריים הסתיים תהליך ה"נישוב" שהפעיל לאחר עיכובים רבים את מאגר הגז לוויתן. המתנגדים טענו כי הנישוב ייגרום להרעלת אזור חוף הכרמל בבנזן, אך בניגוד לכל התחזיות השחורות שלהם לא נגרמה כל עלייה בכמות הבנזן באוויר.

באופן מפתיע גם עבור האופטימיים, מדדי איכות האוויר בחוף הכרמל נשארו ללא שינוי. באופן אירוני, ריכוז הבנזן בתל אביב היה גבוה מבחוף הכרמל (וגם הוא משמעותית מתחת לתקן).

נתוני הזיהום אתמול בהם תל אביב מובילה

בחברת נובל אנרג'י אמרו, כי "הסתיים בהצלחה שלב פתיחת הבארות ונישוב הגז הטבעי הראשון וכעת זורם הגז למערכת ההולכה הארצית ומשם אל הצרכנים. נמשיך לעדכן לגבי ההתקדמות לקראת שלב הנישוב השני".

השר להגנת הסביבה זאב אלקין אמר, כי "‏תהליך הנישוב וההרצה הראשון של אסדת לוויתן הסתיים - אין שום עלייה או חריגה בנתוני הניטור. כמו שהבטחתי בכנסת, הגעתי היום עם השר יובל שטייניץ לתחנות הניטור סביב החופים. כבר עכשיו רוב הגז שמדינת ישראל משתמשת בו מגיע מלוויתן - הישג עצום למדינת ישראל שהופכת למעצמת גז וגם הישג סביבתי בתהליך ויתור על הפחם למען הסביבה ובריאות התושבים".

כזכור, אתמול נמלטו תושבים מבתיהם בחוף הכרמל מחשש כי הנישוב יביא להרעלה מסוכנת ויפגע באיכות הסביבה. סיום הנישוב ללא עלייה במדדים הוכיח שוב כי "נביאי הזעם" של איכות הסביבה עיכבו ללא סיבה אמתית במשך שנים רבות את הגז הטבעי למדינת ישראל, שיביא בהמשך לירידת מחירי החשמל וגם בסופו של דבר יסייע להפחתת השימוש במקורות אנרגיה מזהמים הרבה יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר