מתיחות עזה

התחדשו ההפגנות מול שגרירות ארה"ב בבגדד

המחאה מול שגרירות ארה"ב נמשכת, ומאות מפגינים ניצבים גם היום מול שער הבניין כשהם מתפרעים במקום. האם העימות יוביל להסלמה בין ארה"ב לאיראנים? (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ההפגנות בבגדד (צילום: מתוך טוויטר)

המתיחות בעיראק נמשכת: הבוקר (רביעי), נמשכו ההפגנות בשער בניין השגרירות האמריקאית בבגדד. מאות מפגינים תומכי איראן זרקו אבנים, הציתו דגלים והשמיעו קריאות גנאי כנגד ארה"ב.

האמריקאים מיהרו אתמול לפנות את השגריר וצוות לאחר ההפגנות שהחלו שם בעקבות התקיפה האמריקאית בעיראק בתחילת השבוע, שבשיאם נפרץ השער של הבניין. האמריקאים הודיעו על שליחת 750 חיילים נוספים לעיראק כדי לסייע בשמירה על המתחם ומנגד המפגינים הודיעו כי יישארו במקום עד לעזיבת האמריקאים.

על פי הדיווחים, 750 החיילים שנשלחו לאזור יוצבו תחילה בכוויית. יתכן וכמה אלפים נוספים יישלחו בימים הקרובים. "זה משנה זהירות מתבקש בתגובה לאיום המתגבר נגד כוחות ומתקנים אמריקנים, כפי שראינו בבגדד".

בארה"ב טוענים כי האיראנים עומדים מאחורי ההפגנות בבגדד, זאת לאחר שהאיראנים זועמים על המתקפה כנגד גדודי חיזבאללה שנמצאים במימונם. הנשיא טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו ציוץ בו האשים ישירות את איראן במהומות: "אנו מטילים את האחריות המלאה לכל נזק ברכוש או בנפש על איראן. הם ישלמו מחיר גבוה מאוד! זו לא אזהרה, זה איום. שנה טובה!".

חמינאי, המנהיג העליון של איראן התייחס להאשמות טראמפ בנושא ואמר: "שוב האיש הזה האשים את איראן במתקפות. אתה לא יכול לעשות לנו שום דבר – אם היית הגיוני, ואתה לא, היית רואה שפשעיך בעיראק ובמדינות אחרות גרמו למדינות רבות לשנוא אותך".

עוד אמר חמינאי: "אם איראן תחליט להתעמת עם מדינה, נעשה זאת באופן פומבי. אם מישהו יאיים על האינטרסים הלאומיים של ארצנו, אנחנו נילחם בחזרה ללא היסוס".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ סירב להתרגש מהאיומים האיראנים ואמר בשיחה עם כתבים כי הוא אינו צופה מלחמה עם איראן בזמן הקרוב, על אף מעורבותה בהפגנות האלימות בבגדד.

"אני רוצה להודות לממשל העירקי על תגובתו לאירועים", אמר טראמפ, וציין כי לדעתו הכוחות האמריקאים בבגדד תפקדו בצורה טובה באירוע. באשר לאיראנים, אותם האשים טראמפ בהובלת המחאה האלימה במקום, אמר הנשיא כי הוא אינו מעוניין לצאת נגדם למלחמה, ואינו צופה שאחת כזו תפרוץ: "אני רוצה שלום, אוהב שלום. גם איראן אמורה לרצות שלום, יותר מכל אחד אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר