322 מיליון, בדקה וחצי

חברי האופוזיציה יצאו לעשן - וגוטרמן העביר את התקציב

ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן העלה להצבעה את תקציב 2020 כשהוא מנצל דקות ספורות בהן חברי האופוזיציה מסיעת 'בני תורה' של 'הפלג' - יצאו לעשן • האזינו לסערה בישיבה (אקטואליה)

יענקי כץ | כיכר השבת |
ישיבת מועצה במודיעין עילית. ארכיון (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

ערב תחילת השנה האזרחית החדשה הביא אמש (שלישי) ראש עיריית מודיעין עילית, יעקב גוטרמן, לאישור מליאת העירייה את התקציב לשנת 2020, אלא שכדי לאשר את התקציב במהירות, ראש העיר ערך את ההצבעה תוך דקות בודדות, לפני שחברי האופוזיציה ממפלגת 'עץ' הספיקו לחזור מ'הפסקת עישון'.

מתברר כי חברי האופוזיציה הגיעו לישיבה בשעה 18:00, בדיוק בזמן שנקבע, אך ראש העיר יעקב גוטרמן איחר ונכנס רק בשעה 18:20, בשעה שחברי סיעת 'בני תורה' שמואל אלישיב ואברהם דב הכט יצאו לכמה דקות לעשן.

כשהם חזרו, בשעה 18:22, הם גילו להפתעתם שתקציב העירייה על סך 322 מיליון שקלים אושר במהירות שיא, כאשר גוטרמן חמק בזריזות לתוך מליאת העירייה והעלה את התקציב ללא שהזמינו פנימה את חברי העירייה שיצאו להפסקה.

השניים דרשו הצבעה חוזרת אך ראש העיר התנגד. חבר המועצה אברהם הכט הסביר שחשוב לו מאד להסביר את סיבת ההתנגדות לתקציב והתלונן גם על כך, שבניגוד לחוק, מוחקים באופן קבוע את דבריו מהפרוטוקול.

לטענת הכט, התנגדותו לתקציב היא מפני ש"ציבור בני התורה (מצביעי 'עץ'. י"כ) בעיר מופלה לרעה בכל תחום בעיר, העירייה זורקת להם 'עצמות' בקושי, מקבלים רק מה שאף קהילה בעיר לא מוכנה לקבל, כגון שטח לבית כנסת שצריך להשקיע בהכשרת השטח בלבד מאות אלפי שקלים, קראוונים שאינם ראויים ניתנים למוסדות החינוך, ומאידך כל קהילה פיצפונת מקבלת שטחים ראויים ונרחבים, עם פיתוח השטח על חשבון העירייה, מאות מיליוני שקלים של תב"רים שאין בהם שקל לציבור בני התורה...".

לדבריו, "הסיבה היחידה שיכולה להיות לאפליה הבוטה הזאת היא רק משום שהציבור שלנו נלחם על שמירת החומות, נלחם נגד הגיוס, נגד החילון, נגד השלטת משרד החינוך על תכני הלימוד במוסדות החינוך".

ל'כיכר השבת' הגיעה הקלטה של העימות בין חברי המועצה מהאופוזיציה לראש העיר יעקב גוטרמן, שנשמע משועשע מהטריק המוצלח, כפי שעולה מההקלטה.

חברי המועצה אמרו שמדובר ב'חילול השם' שלא יירשם בפרוטקול שהם התנגדו, ראש העיר אמר כי "הכי מתאים שיאיר קירשנבאום (מנכ"ל העירייה. י"כ) יכריע בסוגיה כי הוא רב צבאי לשעבר... והוסיף ופנה לחבר המועצה שמוליק אלישיב ואמר לו: "תודה שאתה נהנה".

גורם מהקואליציה שנוכח במקום אמר ל'כיכר השבת' כי "אין שום משמעות להתנגדות שלהם, הם רצו לנאום כדי שיכתבו בעיתון שהם התנגדו, הם מקבלים את הזכויות שלהם והכל בסדר".

דובר עיריית מודיעין עילית יחיאל סבר לא הגיב עד לשעת פרסום הידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר