חדש בצה"ל

יחידה עם יעד: איתור, תקיפה והשמדת אויב

היחידה הרב ממדית, תוכננה בהתאם להחלטה שקיבל הרמטכ"ל עוד עם כניסתו לתפקיד. היום, לוחמים ממגוון יחידות הצבא הוצבו ביחידה כחלק משינוי תפיסתי בצה"ל (אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
תרגיל צבאי, אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)

צה"ל הציג היום (רביעי) יחידה חדשה רב ממדית, פרי יצירתו של הרמטכ"ל אביב כוכבי, אשר הוקמה במסגרת מטרתו להתאים את הצבא לשדה הקרב העתידי.

בשורות היחידה, לוחמים מהגדס"רים השונים - צנחנים, גולני ונח"ל, לצד כוחות מפלס"ר שריון, יחידת ההנדסה המיוחדת יהל"ם, לוחמי עוקץ ודובדבן, טייסים ואנשי מטה מחיל האוויר.

כל אלה יצטרפו לגרעין המטה והמפקדה של היחידה שכבר הפכו לחלק מאוגדה 98, שתהיה בית הגידול שלה.

היחידה החדשנית, בפיקודו של סגן אלוף ע', היא חסרת תקדים בצה"ל ותהליך ההקמה שלה אינו נשען על מודל קיים. אנשיה מיועדים לדעת לפעול בכל זירות המלחמה, כשהייחוד המרכזי שלה הוא כושר גבוה, איתור, תקיפה והשמדת אויב בכל הגזרות וכל המימדים.

ייעוד נוסף של היחידה הוא לפתח ידע שישפיע גם על מבנה וארגון של גופים נוספים בצבא ויוביל תהליכי למידה ושינוי, הכול תוך מקסום היכולות המטכ"ליות שלה.

התפיסה הייחודית מאחורי היחידה היא המרכיב המרכזי בה - הכוונה היא לגבש את הכוח בהדרגה מתוך תפיסה רב זרועית ורב ממדית, לחשל את הלוחמים יחד, ולבנות אותם מתוך חיים משותפים של כוח אחוד ממגוון יחידות, גם בשגרה וגם בחירום.

היחידה, שעוד לא ניתן לחשוף עליה פרטים רבים, היא בעלת מבנה וארגון חדש לגמרי, והמשרתים בה ישתמשו באמל"ח שחלקו מפותח ספציפית ליחידה וחלקו מגיע ממגוון מקומות בצבא.

לרמטכ"ל יש 10 משימות שהוא מוביל באופן אישי כחלק מהתר"ש, היחידה נבחרה להיות אחת מהן כי לראייתו היא מובילה לחדשנות ארגונית. היחידה תעבוד במקביל למספר מהלכים ארגוניים אחרים שתוכננו לאחרונה במסגרת התר"ש, כמו מנהלת המטרות המטכ"לית וחטיבת השילוח, שמפתחת שיטות לחימה רב זרועיות בעזרת תהליכים אקדמיים ותעשיתיים. היחידה יכולה, למשל, לבחון בשטח רעיון תיאורטי שפותח בחטיבה דרך תרגילים ואימונים.

היחידה תביא לידי ביטוי יכולות שקיימות היום ברמה של אוגדה, ויהיו ביכולותיה ברמה המיקרו טקטית, תוך הסתמכות על ידע קיים ושיטות לחימה שקיימות במקומות מובחרים בצבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר