"שלטון פקידים"

מכה לגלעד ארדן: הוועדה דחתה את הצעתו

הוועדה המייעצת למינוי בכירים, דחתה את בקשתו של השר גלעד ארדן לבחון שלושה מועמדים לתפקיד המפכ"ל. ארדן בתגובה זועם ואומר כי לא ייתכן שהפקידים ישלטו במדינה (ארץ)

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט אישר לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, למנות מפכ"ל חדש בתקופת ממשלת מעבר, הוועדה המייעצת לבחירת המפכ"ל החליטה לתקוע לו מקלות בגלגלים.

כשיקבל את אישורו של היועמ"ש פנה ארדן לוועדה המייעצת למינוי בכירים, והציע להם שלושה בכירים במשטרה הראויים להיות בתפקיד המפכ"ל, הערב (רביעי) הוועדה החליטה לדחות את בקשתו - ברוב קולות.

הוועדה שהחלה את דיוניה אתמול, החליטה לא לשמוע בקולו של ארדן ולא לדון בשלושת השמות שהביא, יושבי הוועדה ובראשם יו"ר הוועדה אליעזר גולדברג וטליה איינהורן, חושבים שעל הוועדה לדון רק בשם אחד.

לטענתם של חברי המועצה, ברגע שארדן מציב להם שלושה שמות לבחירה, אזי הוא מייתר את מהותה של הוועדה שתפקידה לבחון מועמד ולא לבחור מועמדים - שזהו תפקידו של השר.

יחד עם זאת, נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ, תמך בבקשתו של השר ארדן ואמר כי הייתה בוועדה הסכמה כללית שבנסיבות מיוחדות אין מניעה משפטית להביא יותר מאשר מועמד אחד.

"אין ספק כי המציאות שבה המדינה נתונה כעת, כאשר אנו מתקרבים למערכת בחירות שלישית בתוך שנה אחת, פוגעת קשות בתפקודן של כל המערכות מכל הבחינות, המדינה זקוקה למפכ"ל במינוי קבוע ולא במילוי מקום".

"אנו חייבים לעשות הכל - כדי לקצר את התהליך שיביא לכך. הטענה כי הדיון במועמד אחד בלבד לא יביא בהכרח להארכת הזמן שיידרש לתהליך נכונה אך ורק במקרה שבו המועמד שאותו יביא השר בראשונה יזכה לאישור הוועדה. בכל מקרה אחר תיגרם הארכת זמן מיותרת, שניתן למנוע ע"י טיפול בו זמנית בשלושת המועמדים".

השר ארדן אמר בתגובה להחלטת הוועדה: "החלטת הוועדה פוגעת בהליך מינוי המפכ"ל ונציב שב"ס. לאור חוסר הוודאות שהחלטת הוועדה יוצרת, אשקול את המשך הליך המינוי".

"על מנת שלא יווצר מצב שפסילה של מועמד יחיד שהוגש תשאיר את המשטרה או את שב"ס ללא מפקד קבוע לתקופה ארוכה נוספת, קיים הכרח לבדוק במקביל מספר מועמדים וכך להבטיח את השלמת המינוי".

"לא מובן לי" הוסיף ארדן בתמיהה, "מדוע הוועדה מסרבת לבקשתי ומתעקשת על בדיקת מועמד אחד בלבד. יש לזכור כי היועץ אמנם קבע שאין מניעה להגיש את המועמדים לוועדה, אך באותה נשימה גם ביקש להעביר חלק מהמידע לבחינה ולשיקול הדעת של הוועדה. לאור זאת ולאור העובדה שהוועדה אינה פועלת לפי קריטריונים ברורים ולא ניתן לצפות איזה מידע נוסף יועבר אליה מהציבור, כולל על ידי גורמים בעלי עניין, ישנו חוסר וודאות בנוגע לתוצאת הליך האישור בוועדה ולכן בנסיבות המיוחדות הקיימות כיום טועה הוועדה כשהיא מסרבת לבקשה".

לסיום אמר: "בלתי נתפס שוועדה שהוקמה בעבר על ידי הממשלה בכדי לייעץ ולסייע לשרים בהליכי המינוי, הופכת בפועל לגורם שקובע עבור השר את מי הוא יוכל להגיש לבדיקתה. זוהי עוד דוגמא לצורך לחזק את משילות הדרג הנבחר אשר האחריות על המינוי היא על כתפיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר