הקרב על הבקשה

אחרי בקשת נתניהו: כך ינסו כחול לבן ואיווט לסכל החסינות

בעוד במפלגת הליכוד ינסו ככל הנראה למנוע את הקמת ועדת הכנסת כדי לא לדון בבקשת נתניהו עד אחרי הבחירות, יריביו הפוליטיים יעשו הכל להקמתה, כדי להשאיר את הנושא על סדר היום (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש אמש (רביעי), שעות אחדות לפני תום המועד המותר לו על פי חוק, חסינות מהכנסת מפני העמדתו לדין באופן זמני, בעבירות בהם הוא מואשם: שוחד, מרמה והפרת אמונים.

על מנת שהכנסת הנוכחית כבר תדון בבקשת החסינות, יש צורך להקים את ועדת הכנסת - שכרגע אינה קיימת בשל העובדה שאנו נמצאים בתקופת בחירות.

בכחול לבן ביקשו לכנס את הוועדה המסדרת, כדי להקים את ועדת הכנסת. למהלך זה, מסתמן שיהיה רוב בכנסת, לאחר הודעת ישראל ביתנו כי יתמכו במהלך - יחד עם סיעות המרכז - שמאל.

במידה ויצליחו להקים את ועדת הכנסת, נראה כי יהיה רוב שיצביעו נגד הענקת חסינות לנתניהו, שוב, בגלל ליברמן שהצטרף לשמאל והודיע כי ישראל ביתנו תצביע נגד החסינות.

מבחינה משפטית, היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, הבהיר לפני כחודש כי "גם אם בעת הזו לא קמה חובה משפטית על הכנסת להקים את ועדת הכנסת, אם חברי הכנסת יסברו שנוכח חשיבות הדיון בבקשת החסינות, יש מקום לחרוג מההתנהלות המקובלת בכנסת, ויתגבש רוב להקמת ועדת כנסת קבועה כבר בשלב זה, אינני סבור שקיימת מניעה משפטית לעשות כן".

אך כדי לכנס את הועדה המסדרת, בראשה עומד ח"כ אבי ניסנקורן מכחול לבן, כדי לדון בהקמת ועדת הכנסת, יש צורך באישורו של יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין מהליכוד - שבינתיים מעכב את כינוס הוועדה.

בכחול לבן רצו כי כבר היום, יום חמישי תתחיל הועדה לדון בכך, אך אדלשטיין דחה אותם עד שישוב מחו"ל ורק בתחילת השבוע הבא יפתח בדיונים בנושא, מה שהביא את כחול לבן להאשים אותו בחריפות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר