בגלל החסינות

השרה לשעבר לימור לבנת תשקול לא להצביע לליכוד

בכירים בליכוד טוענים כי יו"ר הכנסת יממש את זכות הווטו שלו כדי למנוע דיון בכנסת על החסינות • יעלון תוקף: "נתניהו מנסה יותר משנתיים להפוך עצמו לשליט מעל החוק" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

השרה לשעבר לימור לבנת ממפלגת הליכוד, התייחסה הבוקר (חמישי) לבקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמרה כי היא לא בטוחה שתצביע בבחירות הקרובות לליכוד.

בראיון לירון דקל וברוך קרא בכאן רשת ב' אמרה: "מה שקרה אתמול מעמיד אותי במצב לא פשוט. זה ליכוד אחר, הם הולכים אחרי נתניהו באש ובמים כסומים. אני קוראת לחבריי לא להצביע באופן אוטומטי. לא להצביע כי הם חוששים".

בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב פרסם זאב קם כי בכירים בליכוד טוענים שיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מתכוון להשתמש בזכות הווטו שלו כדי למנוע הצבעה בכנסת בשאלת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הליכוד ונתניהו מעדיפים שההצבעה על החסינות לא תתקיים בכנסת הנוכחית, משום שבה אין רוב להענקת החסינות לראש הממשלה, ולכן הם היו מעדיפים שההכרעה תעבור לכנסת הבאה, בה יקוו שגוש הימין יצליח לגייס 61 מנדטים.

זכות הווטו של אדשלטיין להכריע אם יתקיימו דיון והצבעה על החסינות הוענקה לו בהחלטה שקיבלה הוועדה המסדרת, בהסכמת כחול לבן, שקבעה כי הצבעה בנושא תתקיים בהסכמת יו"ר הכנסת, ולאחר שזה התייעץ עם היועץ המשפטי של הכנסת.

שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון ממפלגת כחול לבן אמר בראיון לכאן רשת ב' כי "חוק החסינות נועד להגן על חבר כנסת במהלך ביצוע תפקידו - לא להגן על פוליטיקאים בפני שוחד. נתניהו מנסה יותר משנתיים להפוך עצמו לשליט מעל החוק". הוא הוסיף כי "מדובר בעוד רגע שפל במדינת ישראל".

בעניין הקמת ועדת כנסת שתדון בעניין החסינות אמר יעלון: "אנחנו במצב תקדימי, המדינה בשיתוק. מן הראוי שיו"ר הכנסת ינהג בממלכתיות. לצערי הוא לא הוכיח את זה". בכיר כחול לבן לא פסל את האפשרות שמפלגתו תעתור לבג"ץ אם יו"ר הכנסת ימנע את הקמת הוועדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר