לאחר החיסול

כוננות בעיראק וגם בישראל מחשש לנקמה של האיראנים

חיסולו של הבכיר האיראני, קאסם סולימאני, והאיומים שיוצאים מטהרן, מכניסים את ארה"ב לכוננות גבוהה. חברות נפט זרות החלו להימלט מעיראק מחשש להתלקחות המצב (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בנט עם בכירי מערכת הביטחון (צילום: משרד הביטחון)

‏הפינוי מעיראק בעקבות חיסולו של סולימאני החל: חברות נפט זרות מפנות עשרות עובדים אמריקאים.‏ גם הולנד מבקשת מאזרחיה השוהים בעיראק לעזוב מיידית מחשש לנקמה של האיראנים שהביעו הבוקר איומים ברור בנוגע לרצונם לנקום את מותו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה.

סגנו של סולימאני, אסמאעיל קאא'ני, מונה כבר הבוקר ע"י מנהיג איראן ליורשו של סולימאני כמפקד כוח קודס של משמרות המהפכה.

אסמאעיל קאא'ני, המעמד החדש לחיסול

סוכנות הידיעות של משמרות המהפכה באיראן דיווחו כי בסיסי הטילים האיראניים במצב כוננות למלחמה בתגובה לחיסול המוצלח הלילה של סולימאני ושיירתו, ביניהם בכירים איראנים נוספים.

גם בישראל עוקבים בעניין רב אחר המתרחש בעיראק. השרים התבקשו שלא להגיב בנושא כלל ושר הביטחון נפתלי בנט מקיים בשעה זו ב'קריה' ישיבת הערכת מצב.

כזכור, הלילה חיסלו האמריקאים באמצעות טילים שנורו ממסוקים את קאסם סולימאני, יחד עם שיירתו. באירוע נהרגו לפחות 12 בני אדם ביניהם בכירים איראנים נוספים ופעילי חיזבאללה.

סולימאני היה אחד מאויביה המרים של ארה"ב וגם ישראל כשכוח קודס שבראשותו פעל לביצוע פיגועים כנגד מטרות מערביות ברחבי העולם ומימן ארגוני טרור דוגמת החיזבאללה בלבנון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר