אור ירוק

יועמ"ש הכנסת: אין מניעה לדון בחסינות נתניהו

היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון, קבע כי אין מניעה לכנס את ועדת הכנסת ולדון בבקשת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקבל חסינות. עם זאת ציין כי יש קשיים בכך (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
בנימין נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון, קבע היום (ראשון) כי אין מניעה לכנס את ועדת הכנסת ולדון בבקשת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקבל חסינות. עם זאת ציין כי יש קשיים בכך. כעת,ההחלטה מתגלגלת לידיו של יו"ר הכנסת, ח"כ יואל יולי אדלשטיין.

כעת ינסו ב'כחול לבן' להקים ולכנס את ועדת הכנסת בככדי לדון בחסינות שביקש נתניהו, כאשר במצב הפוליטי כעת לנתניהו אין רוב לחסינות, שכן יו"ר 'ישראל ביתנו', ח"כ אביגדור ליברמן, הודיע כי סיעתו תצביע פה אחד נגד החסינות. כאמור, היחיד שיכול לדחות את הקמת הוועדה הוא יו"ר הכנסת אדלשטיין.

היועמ"ש לכנסת העביר את חוות דעתו לח"כ אבי ניסנקורן, יו"ר הוועדה המסדרת. בחוות הדעת עסק היועמ"ש בשאלה האם בסמכותן של ועדת הכנסת ומליאת הכנסת לקיים דיונים בבקשות לקביעת חסינות בפגרת הבחירות. זאת, בהמשך לחוות הדעת שניתנה לפני כחודש, ושלפיה אין חובה אך גם אין מניעה משפטית להקים את ועדת הכנסת בטרם כוננה הממשלה.

בחוות הדעת מפרט עו"ד אייל ינון לחברי כנסת את הקשיים שבקיום דיוני חסינות בתקופת הבחירות, ובעיקר העובדה שבתקופה זו הכנסת אינה נוהגת לעסוק בעניינים שנויים במחלוקת.

עם זאת, מסקנתו היא כי התנהלותה הרגילה של הכנסת בפגרת הבחירות, שטעם רב בבסיסה, אינה יכולה לאיין את הסמכות של ועדת הכנסת ומליאת הכנסת לדון בבקשת חסינות ולגבור על הוראת המחוקק לעשות כן "בהקדם האפשרי".

"לפיכך" מסכם עו"ד אייל ינון: "על אף הקשיים השונים שאכן מתעוררים בקיומם של דיוני חסינות לאחר שהכנסת החליטה על התפזרותה והיא מצויה בפגרת בחירות, ועל אף התקדימיות שבכך, עמדתו היא כי אין בכל אלה כדי לקבוע שוועדת הכנסת ומליאת הכנסת מנועות מלדון ולהכריע בבקשות חסינות בעת הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר