פרידה מחבר

נסראללה על חיסול סולימאני: "פשע ברור"

מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה, ספד היום לחברו הטוב, מפקד כוח קודס של איראן, קאסם סולימאני: "מדובר בפשע ברור לחלוטין, החל פרק חדש בהיסטוריה" (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
חסן נסראללה, היום (צילום: חיזבאללה)

מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה, ספד היום (ראשון) לחברו הטוב, מפקד כוח קודס של איראן, קאסם סולימאני: "מדובר בפשע ברור לחלוטין, החל פרק חדש בהיסטוריה". את הדברים אמר במסגרת טקס לוויה בביירות.

לדברי נסראללה, עם חיסול סולימאני: "החל פרק חדש בהיסטוריה, לא רק לאיראן ולעיראק, אלא באזור כולו. זה היה יום ניצחון הדם של ההתנגדות. כשאנחנו מנצחים אנחנו מנצחים, וגם כשאנחנו מתים כשאהידים אנחנו מנצחים".

"מדובר בפשע ברור לחלוטין", טען מזכ"ל ארגון הטרור והוסיף: "טראמפ הורה לצבא האמריקני לבצע את הפשע וכוח אמריקני עשה זאת. אני רוצה שהדבר יהיה ברור לכולם: הניסיונות האמריקניים לחיסול 'שקט וחסר טביעות אצבעות' נכשלו".

נסראללה התייחס לניסיונות הקודמים לחסל את סולימאני: "כל הניסיונות לחסל אותו בחשאי נכשלו. זה הראש הישראלי והאמריקני. תראו מה קרה בכרמאן. הם ניסו לקנות בית ולחפור מנהרה כדי להטמין שם כמות גדולה של חומר נפץ. הם רצו להרוג 5,000 אנשים שהיו באירוע כדי לוודא שסולימאני מת".

לדבריו: "ישראל אמרה כי סולימאני מהווה איום קיומי על ישראל אך לא העזה לחסל אותו. היא הייתה יכולה לעשות זאת בסוריה, והיא העדיפה שארה"ב תעשה זאת".

כזכור, נשיא ארצות-הברית, דונלד טראמפ, איים הלילה כי ארה"ב תתקוף "במהירות ובעוצה", 52 אתרים איראניים, אם איראן תגיב לחיסולו של קאסם סולימאני.

טראמפ ציין כי 52 האתרים שמופו על-ידי ארה"ב, מסמלים 52 בני ערובה אמריקנים שאיראן החזיקה בשבי, בין השנים 1981-1979.

"איראן מדברת באומץ רב", אמר טראמפ, "על סימון יעדים אמריקניים חשובים לתקיפה כנקמה על שפטרנו את העולם מהמנהיג הטרוריסט שלהם, שרק לאחרונה הרג אמריקני ופצע באורח קשה אנשים רבים אחרים. שלא נדבר על כל האנשים שהוא הרג במהלך חייו, כולל מאות מפגינים איראנים רק לאחרונה. סולימאני תקף את השגרירות שלנו, ותכנן תקיפות נוספות במקומות אחרים. איראן לא עשתה דבר מלבד בעיות בשנים האחרונות".

טראמפ הוסיף כי "סימנו 52 אתרים איראניים - שחלקם בעלי חשיבות גבוהה לאיראן ולתרבות האיראנית. יעדים אלה, ואיראן עצמה, יותקפו במהירות ובעוצמה אם איראן תפגע באמריקנים או תתקוף יעדים אמריקניים".

"ארה"ב לא רוצה לספוג יותר איומים!", חתם הנשיא את דבריו.

הבוקר, הוסיף טראמפ לאיים וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "ארה"ב בדיוק הוציאה שני טריליון דולר על ציוד צבאי. אם איראן תתקוף בסיס אמריקני, או כל אמריקני, אנו נשלח אליה חלק מהציוד הצבאי החדש והיפה שלנו, וללא היסוס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר