מתיחות עולמית

רקטות שוגרו לעבר שגרירות ארה"ב בבגדאד

לאחר חיסול סולימאני, טהראן הודיעה כי איננה מוגבלת להסכם הגרעין שנחתם עם המעצמות • הנשיא טראמפ איים: "אם איראן תתקוף - נגיב במהירות ובעוצמה" • תיעוד (בעולם)

רקטות לעבר השגרירות (צילום: מתוך טוויטר)

רקטות שוגרו הערב (שני), לעבר 'האזור הירוק', המתחם של שגרירות ארצות הברית בעיראק. בשלב הראשוני לא דווח האם נגרם נזק או שהיו נפגעים בתקרית.

מאוחר יותר הצבא העיראקי אישר כי שלוש רקטות נפלו בבגדד. לפי הודעת הצבא שעליה דיווחה סוכנות הידיעות "רויטרס", שתיים מהן נחתו בשטח האזור הירוק ואחת נוספת מחוצה לו. עוד דווח, מפי המשטרה העיראקית, כי שישה בני אדם נפצעו בתקרית.

גם אתמול בלילה נורו רקטות לעבר המתחם, לא היו נפגעים אך נגרם נזק. ירי הרקטות, לאחר חיסול מפקד כוח קודס האיראני קאסם סולימאני, בידי ארצות הברית.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ צייץ הערב כי אם איראן תתקוף מטרות אמריקאיות כנקמה על חיסול סולימאני, "נגיב במהירות ובעוצמה".

טראמפ הוסיף כי הודעת מדיה זו משמשת כדי להזהיר את איראן, למרות שמשפטית הוא אינו מחויב להתריע בהם לפני תקיפה.

בתוך כך, איראן הודיעה הערב, כי לא תציית יותר להגבלות שחלו עליה במסגרת הסכם הגרעין עליה חתמה עם ששת המעצמות בשנת 2005.

"איראן תמשיך את ההעשרה הגרעינית שלה ללא מגבלות בהתבסס על הצרכים הטכניים שלה", נמסר בהצהרה ששודרה בכלי התקשורת הממלכתיים.

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואז זריף צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "בעת השלב החמישי והסופי תחת הסכם הגרעין, לא תהיה כל מגבלה על מספר הצנטריפוגות".

"הצעד הוא במסגרת ההסכם וכל חמשת השלבים הפיכים לפי ותלויים ביישום מגבלות הדדיות. שיתוף הפעולה המלא של איראן עם סבא"א יימשך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר