הבטחות לנקמה

מיליונים בהלוויית קאסם סולימאני; חמינאי מירר בבכי

מיליונים - כך לפי הדיווחים באיראן - משתתפים בהלוויתו של מפקד גוח קודס, קאסם סולימאני, שחוסל בידי האמריקאים. המנהיג העליון חמינאי מירר בבכי ליד מיטתו. האיראנים מאיימים בנקמה נגד ארה"ב וישראל (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מסע ההלוויה (צילום: תקשורת ערבית, רשתות חברתיות)

מסע הלווייתו של בכיר משמרות המהפכה, מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, הגיע הבוקר (שני), לעיר הבירה טהרן, שם נערך לזכרו טקס ענק בהשתתפות כל מנהיגי איראן, בראשם המנהיג העליון של הרפובליקה האסלאמית, עלי חמינאי שמירר בבכי מעל מיטתו של המחבל הרצחני בשידור חי בטלוויזיה האיראנית.

בסיום הטקס גופתו של סולימאני תועבר לעיר הולדתו בכרמאן, שם היא תיטמן מחר.

על פי ההערכות בתקשורת האיראנית, משתתפים במסע ההלוויה מיליוני בני אדם. על פי ההערכות באיראן מדובר בכחמישה מיליוני איראנים שיצאו ללוות את סולימאני. מלבד הדיווחים הללו, אין אינדיקציות מדויקות לכך.

לצד המנהיג העליון של איראן שנשא תפילה אסלאמית, נאמה גם בתו של סולימאני, זיינב, בפני ההמונים ואמרה כי כוחות ארה"ב במזרח התיכון מחכים כעת "למוות של ילדיהם", וכי גם לארה"ב וגם לישראל צפוי "יום שחור".

"טראמפ המשוגע, אל תחשוב שהכול נגמר בגלל השהאדה של אבי. לוויית המיליונים בעיראק ובאיראן היא מסר ברור עבור ארה"ב. הנהגת ההתנגדות באזור יכולים להפיל את המזימה של האויבים", אמרה הבת.

בהלוויה השתתפה כל הצמרת האיראנית, לצד מחבלים מהעולם כולו, דוגמת מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה. "הגענו מפלסטין כדי להביע תנחומים למנהיג העליון חמינאי ולרפובליקה האיסלאמית על הליכתו של סולימאני. אווירת הפשע האמריקנית היא זו שנתנה חסות לפשעים הישראליים בפלסטין ומחוצה לה", אמר הנייה. הוא הוסיף, כי "קאסם סולימאני הקדיש את חייו למען ההתנגדות והוא שהיד ירושלים. ההתנגדות שניצחה בלבנון ובעזה – תנצח את הפרויקט הציוני".

איסמעיל קאאני – מי שירש את סולימאני בפיקוד על כוח קודס, נשבע הבוקר קודם הטקס, לנקום בארה"ב על החיסול. "אלוקים הכל-יכול הבטיח לנקום, ואלוקים הוא הנוקם העיקרי. פעולות מסוימות יינקטו", אמר קאאני בריאיון לטלוויזיה האיראנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר