הנשפן פטר ורטהיימר הלך לעולמו בגיל 72

נגן כלי הנשיפה המוערך, פטר ורטהיימר, מי שניגן במאות אלבומי מוזיקה חסידית במהלך השנים, הופעות ענק ואלפי חתונות חרדיות, הלך לעולמו בגיל 72 (חדשות המוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
פטר ורטהיימר ז"ל, סולו הסקסופון האגדי ב"קלי קלי" של מ.ב.ד (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

נגן כלי הנשיפה המוערך, פטר ורטהיימר ז"ל, הלך לעולמו בגיל 72. הוא היה באלפי הופעות של מוזיקה חסידית, חרש את אולמות החתונות בבני ברק וניגן כמעט בכל אלבום מוזיקה חסידית שאתם מכירים ואוהבים. אם תעיינו בעטיפות האלבומים החסידיים תמצאו אותו במאות כאלה.

ורטהיימר נולד בסאטו מארה שברומניה, עלה לישראל ב-1977 - ומאז הפך לאחד מנגני הג'אז הגדולים בארץ כשהוא מנגן בהופעות והקלטות רבות גם במוזיקה הישראלית.

קרדיט צילום: מנדי הכטמן - עם יוחי בריסקמן מהמופע של שוואקי בקיסריה 2010

הזמר והיוצר ישי לפידות ספד לו, "כמה שעות של יחד... באולפנים, בהקלטות במאות חתונות והופעות, וכמובן סולו הקלרינט האגדי בפתיח ״צ׳ירבים צ׳ירבום״ של אופשימעס... ותמיד היית עם אותו חיוך ממזרי, בדיחות יהודיות ושמחת חיים כמו שהייתה רק לך... פטר וורטהיימר המתוק. בד״ה".

נגן הסקספון המוערך דור אסרף שמנגן עם אברהם פריד ורבים מהגדולים ספד בשיחה עם 'כיכר השבת' לורטהיימר אותו הוא מכנה "האבא המוזיקלי שלי": "את פטר הכרתי פנים אל פנים בגיל 18, בשביל הסקסופוניסטים ובכלל נגני כלי הנשיפה ומוסיקאים הוא גדול הדור. בנאדם שכל כולו לב ונתינה, פטר בשבילי היה מנטור ואבא מוסיקאלי מכל הבחינות".

פטר ורטהיימר ודור אסרף. באדיבות: רדיו קול חי

"אני זוכר שהייתי הולך איתו לאולפני הקלטות והופעות, לראות לשמוע ולקבל עוד השראה, עוד קצת מוטיביציה להמשיך ולנגן ולאהוב את המוסיקה. אפילו רק כדי לראות אותו מחייך. הצליל והרגש בכל כלי הנשיפה לעולם ייחרטו במוסיקה. אין מוסיקאי שלא גדל עליו. יהי זכרו ברוך", אמר אסרף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר