תפנית בעלילה

יועמ"ש הכנסת איל ינון פסל עצמו מדיונים בחסינות

בשל ניגוד העניינים שהתעורר לאחר שהתבררה מעורבות אשתו בתיקי נתניהו, פסל עצמו היועץ המשפטי של הכנסת מדיון בנושאים הקשורים לחסינות ראש הממשלה (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/Flash90)

תפנית בניסיון האופוזיציה לפסול את בקשת החסינות של נתניהו: היועץ המשפטי לכנסת איל ינון החליט לפסול את עצמו מדיונים הנוגעים לחסינותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בגלל טענות לחשש לניגוד עניינים.

ניגוד העניינים התעורר בשל מעורבות אשתו של ינון בתיקי נתניהו. בעקבות ההחלטה, עורך דין אחר מהייעוץ המשפטי של הכנסת יגיש את חוות הדעת.

הטענה מתבססת על סעיף 3 להסדר ניגוד העניינים עליו חתמה מררי בשנת 2017, לקראת מינויה לתפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (פלילי). במסגרת הסעיף המדובר נכתב כי עו"ד ינון חתם גם הוא על הסדר ניגוד עניינים מקביל ולפיו הוא לא יעסוק במסגרת תפקידו בעניינים שבהם היא טיפלה במסגרת תפקידה.

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר הגיב להחלטת יועמ"ש הכנסת לפסול את עצמו מעיסוק בחסינות נתניהו: "אייל ינון קיבל את ההחלטה הנכונה, יש לבטל גם את חוות הדעת הקודמת שפורסמה על ידו ממש לאחרונה בעניין הקמת ועדת הכנסת".

כזכור, אמש (ראשון) פרסם היועמ"ש לכנסת כי יש קשיים בקיום דיוני חסינות בתקופת בחירות, בין היתר בשל העובדה שבתקופה זו הכנסת אינה נוהגת לעסוק בעניינים שנויים במחלוקת.

ינון כתב כי "התנהלותה הרגילה של הכנסת בפגרת הבחירות, שטעם רב בבסיסה, אינה יכולה לאייש את הסמכות של ועדת הכנסת ומליאת הכנסת לדון בבקשת חסינות ולגבור על הוראת המחוקק לעשות כן 'בהקדם האפשרי'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר