תיעוד מיוחד

בהונג קונג סיימו את הש"ס בפאר עצום • צפו

הקהילה ההונג קונגית הספרדית ערכה סיום הש"ס ברוב פאר והדר עם נגידי הקהילה המקומית • היהודים החילוניים שהשתתפו בארוחת הגורמה, הזילו דמעה במעמד הסיום (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בקהילה היהודית "קהילת ציון", שבהנהגת רבה של הונג קונג הרב נתנאל מעודד, חגגו יחד עם בני הקהילה את סיום הש"ס שנלמד בשנים האחרונות במקום.

האירוע נחגג ברוב פאר והדר בהכיכל בית הכנסת עם ארוחת גורמה מפוארת ותזמורת עם כמה נגנים שהנעימה את האירוע.

שיאו של המעמד היה כאשר הרב מעודד סיים את הש"ס יחד עם הגביר של הקהילה והתורם הגדול של המוסדות, ר' שמואל לפה ממונסי.

הרב מעודד ולפה היו חברים וחברותא כשהיו תלמידים בישיבת חברון. וכאשר לפה הגיע לעשות עסקים בהונג קונג שיכנע אותו ידידו מנוער, הרב מעודד, לבוא ולהשקיע את זמנו הפנוי בלימוד הדף היומי, עד לסיום המרגש.

המשתתפים באירוע, אשר חלקם תומכים גדולים של הקהילה היהודית וחלקם יהודים שאינם שומרי תורה ומצוות שהתרגשו מעוצת המעמד והוזילו דמעות כמים.

הרב מעודד, הוא תלמידו המובהק של ראש ישיבות 'חברון' ו'כנסת הגדולה', הגאון רבי הלל זקס זצ"ל, ובראיון שנתן בעבר ל'כיכר השבת', סיפר על רבו:

"אכן, הייתה לי זכות עצומה להיות קשור בעבותות אהבה והערכה למו"ר רבי הלל זקס זצוק"ל, כשהגעתי להונג קונג חיפשתי מיד איך אוכל להוריד את העול הכלכלי מעל כתפיו של ראש הישיבה שבדיוק אז היה עסוק בבניית מבני הקבע של הישיבה במודיעין עילית, ואכן נפלה לידי ההזדמנות שהייתה שבת בה התאגדו מיטב אנשי הקהילה יחד עם הרבה אנשי עסקים מניו יורק ומפנמה.

"הזמנתי את ראש הישיבה לאותה שבת ואכן בזכות אותה שבת הושלמה בניית בית המדרש של הישיבה שנתרם כולו ע"י אנשי העסקים בשבת הנ"ל. ומאז רוב ההחזקה השוטפת של ישיבת כנסת הגדולה ממומנת על ידי אותם אנשי העסקים שהיו וכאלה שהצטרפו לאחר מכן".

בשלב זה, הרב מתרגש ממש ואומר: "אין לי מילים לתאר את ר' הלל, עכשיו הגיעו לידי הספרים שהוא כתב באחרית ימיו וכל מה שכתוב שם מעין נבואה, בדיוק מה שקורה היום. אני זוכר שכל אנשי העסקים שנפגשו איתו אחר כך סיפרו לי על ההילה והקדושה העצומה שהייתה סביבו, אותה הם לא ראו מעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר