בגלל התבטאויותיה

הרפורמים נגד מינוי חוטובלי לשרת התפוצות

נשיא הרפורמים בארה"ב כתב נגד מינויה, אך כעבור שעה קלה מחק את הציוץ. בעבר תקפה את התנועה הרפורמית על רקע מתווה הכותל, וגונתה על ידי הרפורמים ונתניהו (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

נשיא התנועה הרפורמית בצפון אמריקה, ריק ג'ייקובס, תקף היום (שני) בחריפות את מינויה של סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי (הליכוד) לתפקיד שרת התפוצות.

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב כי "למנות את ציפי חוטובלי להיות שרת התפוצות זה כמו למנות פציפיסט (סרבן גיוס) לשר הביטחון".

"היא הוכיחה בורות מרושעת וזלזול כלפי יהדות התפוצות. ראש הממשלה כנראה לא רוצה לחזק את קשריה של ישראל עם יהדות העולם".

כעבור שעה קלה, הציוץ, שבא ככל הנראה בעקבות התבטאויותיה של חוטובלי נגד התנועה הרפורמית, נמחק מחשבון הטוויטר שלו.

דבריה של חוטובלי (צילום: מתוך ערוץ i24NEWS‏, חדשות 2)

הסערה אז פרצה בעקבות דבריה של חוטובלי בראיון לערוץ I24 ניוז כי הם "אנשים שמעולם לא שלחו את ילדיהם להילחם על הארץ. לרוב היהודים אין ילדים שמשרתים כחיילים. הם לא שולחים את ילדיהם למארינס באפגניסטן או בעיראק. לרובם יש חיים נוחים. הם לא יודעים איך זה להיות מותקפים ברקטות. חלק מזה זה להרגיש איך ישראל מרגישה בחיי היום יום".

חוטובלי הוסיפה להטיח בהם על כך שרחבת "עזרת ישראל", המוכרת כרחבה הרפורמית, עומדת ריקה במרבית הזמן מאחר ואין להם כלל עניין ללכת לכותל וכי כל מה שהם רצו היה לקבל הכרה דרך סוגיית הכותל ולכן הם דחו את הצעת הממשלה לתפילה שוויונית.

"זה יעד חשוב לקרב את היהודים האמריקנים לישראל", אמרה, "זה אחד היעדים שלי. הפתרון שהממשלה מצאה לסוגיית הכותל הוא מקום נפלא שנקרא עזרת ישראל. רוב הזמן הוא ריק, והסיבה שהוא ריק זה לא בגלל שהם לא אוהבים את ההסדר. הסיבה שהוא ריק היא שלאנשים האלה אין עניין ללכת לכותל.

"ממשלת ישראל עשתה הרבה כדי שאנשים יוכלו להתפלל שם בצורה שיוויונית, שיוכלו ללכת עם המשפחות - אבות יוכלו להתפלל עם בנותיהם, הכול סודר. אבל הם לא רוצים את זה כי זו סוגיה פוליטית. הם רוצים לקבל הכרה דרך סוגיית הכותל והם הופכים אתר קדוש למקום שנוי במחלוקת".

דבריה גררו גל גינויים מצד הרפורמים, וגם מצידו של ראש הממשלה נתניהו שאמר כי ''יהודי התפוצות יקרים לנו והם חלק בלתי נפרד מעמנו. אין מקום להשתלחות כזאת ודבריה אינם משקפים את עמדתה של מדינת ישראל".

יצוין כי עם מינויה אמש אמרה חוטובלי: "כשרת התפוצות אקדם את מדיניות הממשלה כך שיהודי כל הקהילות וכל הזרמים ירגישו בבית בישראל. אפעל להדק את הקשרים בין מדינת ישראל לכל אחינו ואחיותינו בתפוצות. אני רואה חשיבות עליונה לפעול יחד עם מנהיגי כל הקהילות במאבק בגל הגואה של האנטישמיות בעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר