הקרב על החסינות

'כחול לבן' באולטימטום לאדלשטיין: "ועדת כנסת או שתודח"

מפלגת 'כחול לבן' מאיימת על יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי אם לא יפעל להקים ועדת כנסת שתדון בבקשת החסינות לראש הממשלה נתניהו עד מחר (חמישי) הם יפעלו להדיחו (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין (צילום: Hadas Parush/Flash90)

מפלגת 'כחול לבן' מאיימת על יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי אם לא יפעל להקים ועדת כנסת שתדון בבקשת החסינות לראש הממשלה בנימין נתניהו עד מחר (חמישי) הם יפעלו להדיחו.

בעוד יו"ר הכנסת מונע מהוועדה המסדרת להתכנס בכדי להקים את ועדת הכנסת שתדון בבקשת החסינות שהגיש ראש הממשלה, ב'כחול לבן' נערכים לאסוף חתימות של 61 חברי כנסת בניסיון להדיחו.

ח"כ צבי האוזר מ'כחול לבן' אמר הבוקר ל'כאן רשת ב'' כי "על הכנסת הנוכחית לדון בבקשת החסינות של נתניהו, שכן הוא פנה אליה לקבל חסינות". לדבריו, "אדלשטיין הוא אדם ראוי שמבין בצורה עמוקה את ההבדל בין תפקידו הממלכתי שמשרת את האינטרס הציבורי לבין תפקידו כחבר מפלגה".

המהלך להחלפת אדלשטיין יתאפשר רק בתמיכת ישראל ביתנו – שבלעדיה לא יהיו מספיק תומכים להניע את המהלך שדורש תמיכה של 61 חברי כנסת.

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, שכבר הודיעו כי יתנגדו לחסינות לנתניהו כתב ליולי אדלשטיין כי "כבר שנה שוועדות הכנסת אינן מתפקדות ובכך נמנע אחד מהתפקידים המרכזים של הכנסת – הפיקוח על הממשלה. בה בשעה שבממשלה זו מונו שרים בכירים שכלל לא זכו לאמון הציבור ואפילו לא לאמון הכנסת ה- 20, שמכוחה מכהנת ממשלת מעבר. לפיכך, הקמת הוועדות הינה חובה בשעה זו ולא רשות".

"אני פונה אליך לאפשר לכנס את הוועדה המסדרת על מנת להקים את כל הוועדות הקבועות, ולאפשר לכנסת לבצע את עבודתה ואת חובותיה הציבוריות", כתב פורר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר