במעמד סיום הש"ס

חודש אחרי: רב חדש ימונה לעיר ביתר עילית

האדמו"ר מצאנז שיגר שליח מיוחד לעיר על מנת לפעול להסכמה בין כלל נציגי החסידויות למינויו של הרב חיים וייס לרב אחרי פטירתו של הגאון הרב דוד צבי אורדנטליך (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: א.פ)

התרגשות בעיר ביתר עילית לקראת מינויו הערב של הגאון הרב חיים וייס מחשובי רבני חסידות צאנז לתפקיד רב העיר, חודש וחצי לאחר פטירתו של רב העיר הקודם הגאון הרב דוד צבי אורדנטליך זצ"ל.

ל'כיכר השבת' נודע כי במהלך הימים האחרונים הגיע לביתר עילית שליח מיוחד מטעם הרבי מצאנז שפעל בקרב כלל הגורמים ונציגי הקהילות בעיר, על מנת שהמינוי יצא אל הפועל, ובשעות האחרונות הגיע הרב חיים וייס למעונו של האדמו"ר בנתניה, שם קיבל את ברכת הדרך מהרבי.

כזכור, מיד לאחר פטירתו של הרב דוד צבי אורדנטליך החלו נציגים של כמה קהילות חסידיות בעיר בניסיונות להביא למינוי רב עיר חדש, כאשר היו שהמליצו על רבנים מתוך העיר, לעומת כמה נציגים שפעלו להביא רב שאינו מתגורר בעיר.

הרב חיים וייס משמש בשנים האחרונות כר"מ בישיבת 'תורת חיים' בירושלים, ורב בית המדרש קלויזנבורג בעיר, והוא אחיהם של הרבנים הגאונים הרב אשר וייס, גאב"ד 'דרכי תורה' והרב דב וייס, חתנו של האדמו"ר בעל ה'שפע חיים' מצאנז זיע"א, ומוכר כתלמיד חכם עצום ששולט בכל ענייני התורה וההלכה.

המינוי צפוי לצאת לדרכו הערב במהלך מעמד סיום הש"ס המרכזי שיתקיים בביתר עילית, בהשתתפות רבני העיר והתושבים, שם יוכרז רשמית על הרב וייס כרב העיר ביתר עילית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר