נאום דרמטי • צפו

מנכ"ל הרשות לחדשנות אהרון אהרון: "בלי חרדים אין משמעות להייטק הישראלי"

בועידת ההייטק השנתית של 'ביזמקס' ו'כיכר השבת', אמר מנכ"ל הרשות לחדשנות, אהרון אהרון, כי "בלי הציבור החרדי אין כל משמעות לתעשיית ההיטק המתפתחת בישראל (הייטק)

(צילום: כיכר השבת)

בועידת ההייטק החרדית השנתית של ביזמקס ו'כיכר השבת', שמתקיימת היום (רביעי) במלון 'וולדורף אסטוריה' בירושלים, אמר אהרון אהרון מנכ"ל הרשות לחדשנות כי "בלי החרדין אין משמעות לתעשיית ההייטק בישראל".

"הדבר הראשון שאני אסביר זה למה אני הגעתי בלי חליפה, כי אלו שמכירים אותי היו מתעלפים ואלו שלא מכירים אותי היו חושבים שאני מלצר".

"אני פחות אופטימי, עצם הדבר שאנחנו נמצאים ב'כנס ההייטק החרדי', העובדה שזה לא אוקסימרון, כלומר אפשר הייטק ואפשר חרדי, ואם אנחנו מתייחסים לגיוון אז הגיוון האמיתי הוא שכולם מוטמעים בכלום ולא מחפשים להיות נפרדים אחד מהשני".

"אני מנכ"ל הרשות לחדשנות, זה לא דבר חדש, עוד לפני קום המדינה כבר המנהיגים דיברו כי רק בזכות החדשנות והטכנולוגיה ישראל תתפתח למעצמה - מה שקורה היום".

"ההייטק בכלכלה הישראלית נמצא במקום מצויין, יש תשעה אחוז עובדים בהייטק כ-300 אלף עובדים שתורמים 13 אחוז לתמ"ג הישראלי - אלו נתונים מצויינים".

"אך ישנה תופעה של ירידה בסטארטפים, זו לא תופעה ישראלית - אלא תופעה בכל העולם, הסיבה היא כי החברות הגדולות מעדיפות לקחת פחות סיכונים או שהם מפתחים חממה לסטארטפים אצלם".

"התפקיד שלנו, הוא לעודד את החדשנות ואת לקיחת הסיכונים, רוב אלו שעובדים בהייטק הם גברים יהודיים מבוססים מאזור המרכז שכמובן אינם חרדים - אין הרבה גיוון בתעשיית ההייטק".

"אך למעשה יש פוטנציאל שנמצא כבר, גם בנשים, גם בחרדים וגם בערבים, אין מספיק מימוש לכישרונות הללו, 77% מהסטראטפים מרוכזים באזור תל אביב רבתי, מדובר בנתון גבוה למדי שמשאיר מאחור את רוב תושבי המדינה. ורק 23% נשים מועסקות בהייטק, החרדים רחוקים מאוד מהמספר הפוטנציאלי".

"ההייטק זקוק מאוד לציבור החרדי, ואני אחדד: ללא האוכלוסיה החרדית אין משמעות להייטק בישראל, וגם החברה החרדית זקוקה להייטק באותה המידה".

קרדיטים: על ניהול הועידה - גולדי גלהר, על ההפקה - דבורי עמנואל, יחסי ציבור - רוזנפלד שכטר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר