הסיום של 'דרשו'

הסיירת של עולם התורה: כ-400 נבחנו על כל הש"ס - בעל פה

כ-400 חתני "קניין ש"ס" של 'דרשו', נבחנו בשבועות האחרונים על כל התלמוד בבלי בעל פה, והערב (חמישי) במעמד סיום הש"ס יזכו לאות הוקרה מיוחד • ב'דרשו' אומרים כי יש התעניינות גדולה מצד הציבור להצטרף למסלול המאתגר והייחודי (חרדים)

המתנה המיוחדת (צילום: באדיבות המצלם)

מעמד סיום הש"ס הגדול בישראל ייערך הערב (חמישי) ב'יד אליהו', ביוזמת ארגון 'דרשו', אולם מי שיעמוד במרכז המעמד, הם חתני "קניין ש"ס" - התכנית המאתגרת והקשה ביותר בתוכניות 'דרשו', שבמסגרתה הנבחנים מפגינים את בקיאותם בכל מכמני הש"ס, הישג בלתי נתפס שמזכה אותם בתואר "חתני קניין ש"ס".

המקום המיוחד לחתני "קניין ש"ס"

היום בערב יעלו לבמת הכבוד המיוחדת, כ-400 חתני קניין ש"ס שבמשך שבע וחצי השנים האחרונות נבחנו בכל כמה חודשים על כל הדפים שנלמדו בדף היומי, כאשר כל מבחן כולל את החומר החדש שנלמד, ואת החומר מתחילת מחזור הלימוד. כך יוצא, שלקראת סיום הש"ס, הלומדים נבחנים על הש"ס כולו.

חתני "קניין ש"ס" קיבלו מקום מיוחד ליד בימת הרבנים, וזוכים למקום ישיבה מכובד כיאה לכבודה של תורה. בנוסף, במהלך המעמד הם יקבלו תעודות הוקרה מיוחדות, ומתנה יוצאת דופן. סטנד מיוחד לספרים, שעליו נכתב "בהוקרה ובהערכה לחברי קניין ש"ס".

במהלך השבת הקרובה נתלו מודעות בבתי הכנסת שאיחלו מזל טוב לחתני קניין ש"ס, וגם היום אחר הצהריים, הם יגיעו למעמד בהסעה מיוחדת ולא יחד עם כלל הציבור, כיאה למי שהקריבו את מיטב שנותיהם על דפי הגמרא ביגיעה עצומה.

בארגון 'דרשו' אומרים שהמטרה החשובה ביותר היא להרחיב עוד ועוד את התכנית השאפתנית הזו, שמטרתה היא לגדל תלמידי חכמים מובהקים הבקיאים בש"ס ישר והפוך. "המטרה של דרשו היא להעמיק את ידיעת התורה, וחתני קניין ש"ס, ממחישים באופן המיוחד ביותר כיצד לא רק לומדים, אלא גם עומדים במשימה המאתגרת של היבחנות על כל הש"ס".

בארגון 'דרשו' אומרים כי עם תחילת המחזור הי"ד של לימוד הדף היומי נרשמו מאות למסלול הקשה והמאתגר, מה שממחיש את הכמיהה הגדולה של המונים בעם ה' להצטרף למשפחת חתני קניין ש"ס. "מדובר בתכנית קשה מאוד שמצריכה הקדשת זמן והשקעה מרובה. כל אחד יכול, הוא רק צריך להחליט שזה הדבר הכי חשוב לו בחיים. אנחנו בדרשו מתכוונים לספק לו את כל הכלים על מנת שיצליח בדרך העולה בית קל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר