"אנטישמיות של גויים"

ילנה פרלמן מסבירה: "הראשון לציון - צדק!; יש שנאה כלפי היהודים"

קוראים לה ילנה פרלמן, היא עולה מברית המועצות לשעבר והיא לא חלק מהציבור החרדי או הדתי, אבל היא מציבה מראה ומסבירה למה הראשון לציון צדק בכל מילה שאמר. צפו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

קוראים לה ילנה פרלמן. היא עולה מרוסיה. היא לא חלק מהציבור החרדי או הדתי, אבל היא מציבה מראה ומסבירה למה הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף צדק בכל מילה שאמר. ובמילותיה שלה: האנטישמיות של הרוסים הגויים בישראל היא אותה אנטישמיות שחוותה בברית המועצות. הראיון המלא, הערב בתוכנית 'סוגרים שבוע'.

את רואה את האנטישמיות כנגד הציבור היהודי והחרדי ברשתות החברתיות מבחינת רוסים שעלו לארץ ואז נזכרת באנטישמיות ברוסיה כשהיית שם?

"חד משמעית כן. כשעלינו למטוס בדרך לארץ היינו בטוחים שאנחנו משאירים את כל זה מאחור ומגיעים למדינת היהודים, שנכון שלא כולם מנהלים כאן אורח חיים דתי, וגם אנחנו לא, אבל שיהיה אפשר ללכת ברחוב ולהיות גאה במי שאתה, מבלי לשמוע מאחורי הגב שלך ביטויי שנאה של 'היהודים האלה'".

יש לך דוגמא על התבטאויות קשות ברשתות החברתיות שנאמרו ע"י רוסים שגרים בארץ?

"בהחלט. ראיתי בחורה שכתבה ברשת החברתית על כך שהיא נכנסה בכוונה לסופר מרקט חרדי כשהיא לבושה בלבוש פרוץ ו"שיתמודדו".. זו שנאה, וזה חורה לי, וזה ממש לשים אצבע בעין".

לדבריה: "בהתחלה חשבתי שבמסגרת הבלגן התקשורתי פספסתי משהו, אבל שמעתי שוב ושוב את הדברים, ואני מתקשה להבין איך אפשר להתווכח עם עובדות.

"אני הגעתי ממשפחה ששני ההורים הם יהודים, ושהיה לנו קשה עם שם המשפחה היהודי שלנו למצוא עבודה, ותמיד ההורים שלי נעזרו בבני משפחה יהודים, וכשאתה שומע את הדברים כאן, אז נכון שהם עדיין מיעוט ולא יכולים להרים ראש, אבל הרב העלה כאן בעיה אמיתית, ואסור לנו לטמון את הראש בחול.

"אני חושבת שהם עולים לארץ מהסיבות הלא נכונות, וכשהם מגיעים למקום שהוא כל כך נפיץ עם כל כך הרבה שיסוי, והם לא מרגישים חלק, ולפעמים אפילו מרגישים שנאה שאותה ינקו מההורים ברוסיה.

"יש ציבור גדול שקשה לו להבין למה הכוונה, ונורא קשה להבין את זה מהתקשורת כשמדברים מפוזיציה, אבל בהחלט הם ינקו שנאה ויש לי אין ספור דוגמאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר