20 שנה אחרי

חיים כהן חשף: כך הצילו את הקברים בפסגת זאב

המשנה לראש עיריית ירושלים, חיים כהן, חשף לראשונה את הסיפור על הצלת הקברים בכביש הגישה לנווה יעקב, לפני למעלה מ-20 שנה, והקשר בין מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי (חדשות)

דרעי והגרי"ש אלישיב זצ"ל (צילום: Marc Israel Sellem/POOL/FLASH90, נתי שוחט, פלאש 90)

המשנה לראש עיריית ירושלים, חיים כהן, חשף השבוע בפעם הראשונה את הסיפור על הצלת הקברים בכביש הגישה לנווה יעקב, לפני למעלה מ-20 שנה, והקשר שהיה בין מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי.

"לפני למעלה מ-20 שנה", סיפר חיים כהן למשתתפים בחנוכת בית כנסת בנווה יעקב שהוקם על שטח שהושג בסיועו, "קיבלתי טלפון בהול מהעסקן הרב מיכה רוטשילד, השם ישלח לו רפואה שלמה, שחייבים לידע את מרן הרב אלישיב, שברגעים אלו מבצעת חברת מוריה של עיריית ירושלים חפירות בכביש המוביל לשכונת נווה יעקב ובחפירות פוגעים בקברים.

"בהוראת הרב אלישיב התקשרתי לראש עיריית ירושלים דאז אולמרט שלא ענה לטלפון. פניות לחברי המועצה החרדים ואחרים שהיו קרובים לאולמרט לא עזרו, אולמרט לא ענה לאיש. בצר לי התקשרתי ליו"ר ש"ס הרב דרעי וסיפרתי לו על כך. הרב דרעי ניסה גם הוא להשיג את אולמרט אולם ללא הצלחה.

"בשלב הזה הבין הרב אריה דרעי שחייבים לעשות מעשה. הוא נסע מיד לאתר הבנייה ונכנס אל תוך החפירות על מנת לעצור בגופו את הפגיעה בקברים. בתוך כדי הדין ודברים עם העובדים במקום, ענה ראש העיר אולמרט לטלפון של הרב דרעי והורה על הפסקה מיידית של העבודות עד למציאת פתרון".

חיים כהן המשיך וסיפר: "סיפרתי את המעשה למרן הגרי"ש אלישיב שהתפעל ממסירות הנפש של הרב אריה דרעי למען הצלת הקברים. עד סוף חייו של מרן הרב אלישיב הייתה לו הכרת הטוב לשר הרב דרעי על המסירות נפש שגילה בפרשת הקברים".

"אני למדתי מהמעשה הזה את הדרך שבה שליח ציבור צריך לפעול", אמר המשנה לראש העיר לגבאים ולמתפללים, "התפקיד שלנו זה לא לשבת בלשכה אלא לצאת לשטח לעבוד קשה למען בתי הכנסת כמו בית הכנסת שלכם על מנת לדאוג לציבור ששלח אותנו שיקבל את המגיע לו. ולא להסס מידי פעם גם לעמוד כחומה בצורה מול טרקטורים וכלי עבודה שרוצים חלילה להרוס בתי כנסת ובתי קברות".

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי שהשתתף באירוע אמר כי "המסורת של מסירות נפש היא הכוח של העשייה של הרב דרעי והכוח שלנו לעשות למען התורה ובני התורה ובחסדי השם הצלחנו להביא את הבשורה של עוד בית כנסת ועוד מוסד תורה וחסד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר