דיין האמת

"שרדה עוד שנה כדי לספר": מרת חדווה רבהון ע"ה

הלוויית האישה החשובה מרת חדווה רבהון ע"ה משרידי שואת הונגריה, תיערך היום בירושלים • לפני תשעה חודשים, סיפרה לראשונה על שעברה בשואה, בראיון לנכד, אבי רבינא (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: יוחנן בלייך, כיכר השבת)

בירושלים תיערך הצהריים (חמישי) הלווייתה של האישה החשובה מרת חדווה רבהון ע"ה משרידי שואת הונגריה. בת 84 בפטירתה.

מרת חדווה רבהון נולדה להוריה משה וחנה פולק ע"ה בבודפשט שבהונגריה. את רוב תקופת השואה חוו בני משפחתה בבודפשט, עד לסוף המלחמה וההתערבות הרוסית.

לאחר עלייתה ארצה, השתכנה יחד עם שלושת אחיותיה בקיבוץ. נישאה לאהרון רבהון ז"ל. את מרבית שנות חייהם העבירו בעיר בת ים, עד שעברו לפני כ-20 שנה להתגורר ברחוב הרב קוק בבני ברק.

למחייתה עסקה כפסיכולוגית. מטופלים בשכבות גיל שונות הגיעו לביתה לקבל מזור לנפשם.

בשנים האחרונות סבלה רבות, אך עד לחודשים האחרונים לחייה קיבלה מטופלים שהיו זקוקים לעצותיה.

נכדה, אבי רבינא סיפר, "סבתא שרדה את השואה האיומה, אך לא הרבתה לדבר על מה שעברה היא ומשפחתה". לדבריו, "לפני תשעה חודשים היא הסכימה לדבר למצלמת 'כיכר השבת' לרגל יום השואה. מרגיש לי שהיא שרדה איתנו עוד שנה כדי לספר את סיפורה".

"סבתי עסקה כל חייה לפרנסתה כפסיכולוגית. והקימה דורות ישרים מבורכים שמהווים את הנקמה הכי מתוקה בנאצים הארורים יש לה ברוך השם ארבעה ילדים שהקימו משפחות מפוארות. בעלה - סבי ר' אהרן רב-הון ז"ל נפטר לפני מספר שנים והוא חווה את השואה בפולין, כאשר רוב בני משפחתו נספו בשואה".

הותירה אחריה את בניה פנחס ומשה רבהון. וחתניה משה רבינא ומיכאל הראל.

מסע הלווייתה יצאה הבוקר מביתה רחוב הרב קוק 45 בבני ברק. ובשעה 14:00 מבית ההספדים של חברה קדישא קהילת ירושלים בהר המנוחות. יושבים שבעה בבית המנוחה רחוב הרב קוק 45 בני ברק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר