הוראה מפתיעה

הגר"ח קנייבסקי הורה ל'בית מתתיהו': "לוותר על ההקצאה"

מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי הורה לישיבת 'בית מתתיהו' לוותר על הקצאה של ארבעה דונם מעיריית בני ברק - כדי לא לעזוב את הבניין הנוכחי בו הישיבה נמצאת. הסיפור המלא (חדשות)

יענקי כץ | כיכר השבת |
היכל הישיבה (צילום: מתוך הקמפיין של הישיבה)

מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי הורה לישיבת 'בית מתתיהו' בבני ברק לוותר על הקצאה של ארבעה דונם מעיריית בני ברק - כדי לא לעזוב את הבניין הנוכחי בו הישיבה נמצאת, כך נודע ל'כיכר השבת'.

מנהלי ישיבת 'בית מתתיהו', הסובלת ממצוקת מקום במשכנה בשכונת גבעת רוקח בבני ברק, מחפשים פתרון לכך כבר שנים רבות.

לאחרונה עלתה הצעה שעיריית בני ברק תעניק לישיבה, השוכנת בה מזה חצי יובל שנים, הקצאה של ארבעה דונם ברחוב משולם ראט בשכונה לבניית מבנה רחב ממדים.

הגר"ב ויסבקר בישיבה, לאחר ניתוח שעבר (צילום: ציון אשרף)

הרעיון היה בשלבי בדיקה ראשונים, אך ראש ישיבת 'בית מתתיהו' הגר"ב ויסבקר ציווה שלא לקדם את המהלך מבלי לשאול את מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

להפתעת הנהלתה ישיבה, הגר"ח הורה כי אין לעזוב את המבנה הקיים בגבעת רוקח משום שהוא ביתו של מרן החזון איש זי"ע וזוהי ברכה להצלחה בלימוד, בעקבת כך הרעיון ירד מעל הפרק.

כידוע, בקיץ תרצ"ג עלה החזון איש לארץ והתיישב בשכונת גבעת רוקח. כעבור מספר חודשים עלה בעקבותיו גיסו הסטייפעלר זצ"ל והתיישב בסמוך אליו בשכונה. במרכז השכונה הוקמה ישיבת בית יוסף, והגר"י קנייבסקי זצ"ל נבחר לעמוד בראשה. במשך שנים הייתה ישיבת בית יוסף המוסד התורני המרכזי של השכונה ובאותו בניין גר החזון איש, הישיבה השפיעה על האווירה הרוחנית והתורנית של בני ברק כולה, שנים אחרי סגירתה הוקמה באותו המבנה ישיבת בית מתתיהו עד היום הזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר