מלחמת גרסאות

מומחים אמריקאים: המטוס האוקראיני הופל על ידי טיל איראני

מומחים צבאיים אמריקאיים אישרו לרשת 'ניווזיק' שהמטוס האוקראיני שהופל עם 176 האנשים, הופל באמצעות טיל איראני שנורה בטעות. זאת בניגוד לגרסה הראשונית (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
זירת ההתרסקות (צילום: מתוך טוויטר)

כפי שעלה החשד, כבר רגעים לאחר התרסקות המטוס האוקראיני באיראן, בכירים ממערכת הביטחון האמריקאית אישרו לרשת "ניוזוויק", שהמטוס נפגע מטיל נ"מ איראני שנורה בשוגג בעקבות ירי הטילים האיראנים לעבר הבסיס האמריקאי כנקמה על חיסולו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני.

בצבא האמריקני סירבו להגיב באופן רשמי לפרסום ב"ניוזוויק", שסותר את ההערכה הקודמת מאמש של גורמי מודיעין בארה"ב, באירופה ובקנדה שההתרסקות נגרמה מתקלה טכנית בלבד.

הפרסום ב'ניווזיק' מתאים לדעתם של מומחים רבים שניתחו את תמונות ההתרסקות החל מהסרטון בו נראה המטוס בוער וכלה בתמונות השברים וחורי הרסיסים שנראו בהם, טענו כי נראה כי המטוס נפגע מטיל כלשהו. התיאוריה הזו הייתה גם נראית הגיונית לאור המתיחות וירי הטילים באותו לילה לכיוון עיראק.

האיראנים מכחישים את הטענות. ראש רשות התעופה האזרחית באיראן שלל את הדיווחים וההערכות שפורסמו בארה"ב, "בלתי אפשרי שטיל פגע במטוס", אמר הבכיר האיראני, לפי דיווח בסוכנות הידיעות ISNA. הוא טען כי מדובר ב"שמועות חסרות הגיון".

האוקראינים משתדלים שלא להטיח בינתיים האשמות ומזכיר המועצה לביטחון לאומי ולהגנה של אוקראינה, אולקסיי דנילוב, אמר בצהריים שבקייב בודקים אם טיל פגע במטוס. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, קרא הבוקר להימנע מספקולציות ותיאוריות קונספירציה, ושוחח הערב עם נשיא איראן חסן רוחאני על חקירת ההתרסקות. בשיחה הבטיח רוחאני שטהרן תעניק לחוקרים האוקראינים גישה למידע הרלוונטי.

המטוס של חברת Ukraine International Airlines התרסק אתמול בבוקר שש דקות אחרי שהמריא מנמל התעופה אימאם חומייני בטהרן בדרכו לקייב ועלה בלהבות כשהוא מתרסק בשדה ליד טהרו. במטוס היו 167 נוסעים ותשעה אנשי צוות. איש מהם לא שרד את ההתרסקות והלהבות הגדולות.

על המטוס היו 82 אזרחים איראנים, 63 קנדים, 11 אוקראינים, 10 שבדים וכמה בריטים ואפגנים היו עליו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר