בחירות 2020

סקר הסקרים מראה: "אין מנוס מהליכה לבחירות רביעיות"

הפלונטר הפוליטי בעיצומו: ימים ספורים להגשת הרשימות לקראת הבחירות לכנסת בסיבוב השלישי, נראה כי אף מועמד אינו יכול להרכיב ממשלה וכי שוב אין מנוס מהליכה לבחירות רביעיות (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

ימים ספורים להגשת הרשימות לקראת הבחירות לכנסת בסיבוב השלישי, נראה כי אף מועמד אינו יכול להרכיב ממשלה וכי אין מנוס מהליכה לבחירות רביעיות.

מסקר הסקרים שערך ניסים משעל עבור תוכניתו ב־103fm הסקרים שפורסמו השבוע מלמדים כין אין מספיק מנדטים לאף גוש על מנת להרכיב ממשלה.

גוש המרכז־שמאל יחד עם הרשימה הערבית המשותפת מגיע ל־58 מנדטים, בעוד גוש הימין מגיע ל־55. במרכז - מפלגתו של ליברמן עם 7 מנדטים עשויה להכריע את הכף.

סקר נוסף המתפרסם הבוקר (שישי), של "ישראל היום" שנערך באמצעות "מאגר מוחות" מלמד כי לו הבחירות היו נערכות היום - הייתה כחול לבן שומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה בכנסת ומקבלת 34 מנדטים. אחריה ניצבת הליכוד עם 30.

נתניהו בהצהרה על החסינות

הבית היהודי בצירוף עוצמה יהודית - עוברת הפעם את אחוז החסימה, אבל עדיין קרוב אליו, עם 5 מנדטים. הימין החדש, בראשות נפתלי בנט עם ארבעה מנדטים בלבד.

יהדות התורה מקבלת בסקר 8 מנדטים וש"ס 7. משמאל נמצאות שתי המפלגות, העבודה והמחנה הדמוקרטי, קרוב לאחוז החסימה עם 5 מנדטים לכל אחת.

המפלגה הירוקה, בראשות סתיו שפיר, לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 0.2% בלבד. ישראל ביתנו מקבלת 7 מנדטים, והרשימה הערבית המשותפת עם 15 מנדטים. מפלגת האיחוד הלאומי, בראשות השר בצלאל סמוטריץ', לא עוברת אף היא את אחוז החסימה ומקבלת אחוז תמיכה אחד בלבד.

הסקר בחן תרחיש של איחוד מלא בימין הכולל את הבית היהודי, האיחוד הלאומי, הימין החדש ועוצמה יהודית. מהסקר עולה כי במקרה כזה תרד הליכוד ל- 29 מנדטים – בעוד המפלגה המאוחדת תקבל 11 מנדטים.

הסקר גם בדק תרחיש של איחוד בשמאל, כאשר העבודה- גשר תתמודד במשותף עם מרצ. מהסקר עולה כי מפלגה מאוחדת כזאת תגיע ל- 11 מנדטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר