מה שח״כ אורלי לוי לא למדה // טור דעה

אורלי-לוי הבת של דויד-לוי הליכודניק המיתולוגי, הולכת למצוא עצמה בבלוק טכני עם מר״צ. נפלאות הפוליטיקה הישראלית. שבה רק הכסא חשוב! הפלטפורמה לא כל-כך משנה (דעה)

עו"ד יצחק שינפלד | כיכר השבת |
(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
לאחר מלחמת יוה״כ הסתובבה אמירה צינית כואבת, שהיה בה הרבה מהאמת. חוסיין המלך האשמי-הקטן, טעה פעמיים. ב1967 כשהצטרף למלחמה ואיבד את הגדה המערבית וב1973 כשלא הצטרף למתקפת מצרים וסוריה ואזי היה יכול להחזירה. הבדיחה-המרירה הדגישה את הקושי הישראלי דאז, בהחזקת 2 חזיתות-קרב פעילות בו זמנית. התארכות קווי האספקה, והמלחמה הסיזיפית רחוק מהבית שסחטה את המאגרים והכוחות הלוחמים עד תום.
בכנסת הנוכחית ח״כ אורלי-לוי חברה למפלגת העבודה ההיסטורית בראשות עמיר-פרץ, לאחר כישלונה להריץ מפלגה חברתית עצמאית בשם ׳גשר׳, בכנסת הקודמת, הכנסת ה-21. הריצה המשותפת במפלגה מאוחדת ׳העבודה-גשר׳, לא הביאה את הבשורה ולא יצרה שינוי. נשארו אותם 6 מנדטים שהיו למפלגת-העבודה בראשות היו״ר אבי גבאי שהודח, זהו בסיס הכוח האמיתי של המפלגה שבעבר מנתה עשרות חכי״ם. אורלי לוי-גשר לא תרמו מאומה. עמיר-פרץ שפיתח אידיאה דמיונית, שהמפלגה בראשותו יכולה להעביר והעבירה מצביעים מהימין הרך והחברתי ממחוזות לא ידועים, למחנה המרכז-שמאל, ׳חלומות באספמיה׳ לא מבוססים, בוחר להמשיך את השותפות עם גשר-אורלי לוי. במפלגה המרוסקת, אין מי שימחה! על שיגיונותיו של המנהיג.
החשש בשמאל מאחוז החסימה המאיים, מביא לאיחודים מוזרים, שפעם היו דימיון וסיוט, והיום תקווה וחלום טוב. אורלי-לוי הבת של דויד-לוי הליכודניק המיתולוגי, הולכת למצוא עצמה בבלוק טכני עם מר״צ. נפלאות הפוליטיקה הישראלית. שבה רק הכסא חשוב! הפלטפורמה לא כל-כך משנה. ח״כ שפרשה מישראל-ביתינו, כי לא מונתה לשרה! שותפה עם מר״צ. אבל! מקום בטוח בכנסת שווה חיבוק-דוב מתמר זנדברג.
הטעות הגדולה של הגב׳ אורלי לוי, דווקא היום ועכשיו, כשיש חלל גדול במרכז הפוליטי, יש מקום למפלגה חברתית שתגרוף את הקופה. בבחירות שעברו בהם נכשלה אורלי-לוי, התחרו על קולות המרכז, לפחות 4 מפלגות. משה-כחלון שקיבל 4 מנדטים ועבר את אחוז החסימה, זהות של פייגלין, עם כמעט 3 מנדטים, הימין החדש של בנט-שקד, עם כמעט 4 מנדטים! ואורלי לוי עם 2 מנדטים מלאים. לכולם היה חסר את הגרוש ללירה. סה״כ 13 מנדטים!
במרכז הפוליטי בישראל יש 10 מנדטים שמשייטים. הם חנו אצל יש עתיד בתחילת דרכה, הגימלאים בכנסת ה19 עם 7 מנדטים, כחלון בכנסת ה20 עם 10 מנדטים. בכנסת ה21 בגלל הפיצול, הקולות ירדו לטימיון. במרכז- ימין ישנם קולות רבים שלא יצביעו ליכוד, בגלל בנימין נתניהו וחקירותיו. אחרים ימנעו מלהצביע לכחול-לבן, בגלל האופ׳ לשת״פ עם הערביים. לקולות המרכז האלו, חסר בית. בנט-שקד בונים בדיוק על הקולות האלו. חיבור עם הציונות הדתית, יבטיח לבנט-שקד, ייצוג! לא בהכרח יביא את הקולות הצפים למחנה הימין, מחנה ה׳ביביסטים׳. רבים טוענים שדווקא הליכה ב2 ראשים, ימין חילוני בראשות בנט-שקד, וימין דתי בראשות הרב פרץ, סמוטריץ ואיתמר בן-גביר, ימקסמו את הקולות ויביאו ניצחון לגוש הימין-דתיים.
ח״כ אורלי-לוי, הבת של דויד-לוי, שהצטיירה והצטיינה כח״כ חברתית לוחמת בכנסות בהם שירתה, בראשות רשימה חברתית, נותנת מענה מדויק לקולות שמחפשים בכל מערכת בחירות בית חדש. אז למה לא? הפחד מכשלון, מול החיק-החם שמעניקים לה החתיארים מהשמאל, מסנוורים את ח״כ אורלי-לוי. בדיוק כמו המלך-הקטן, היא טועה פעמיים. אז, כשהלכה לבד, והיום, כשלא הולכת לבד. באין פתרון אלטרנטיבי, קולות המרכז הפוליטי ישארו בבית, או בדיעבד יהיו חייבים להזדהות עם אחת הגדולות.
למפלגות החרדיות ההבדל באפשרות ואופ׳ הבחירות למצביעי מרכז שאין להם בית, קיים, אך לא מהותי. באם הקולות הצפים אכן יצביעו, בסיס הכוח הכמעט קבוע ישאר, וישחק סביב ה-7-8 מנדטים לכל אחת מהחרדיות. באם אחוז ההצבעה, ירד ב2 אחוז וקצת יותר, ליהדות התורה יש סיכוי למנדט השמיני! כמו בכנסת הקודמת וש״ס תפנטז על התשיעי. למפלגות החרדיות יש מאגר קולות נוסף, קולות הפלג-הירושלמי שחסרים מאד, והחוגים שלא מצביעים אידיאולוגית. לו היו מחזירים את הבנים האובדים הביתה, ויוצרים סיטואציה של ״עת לעשות לה׳ הפרו תורתך׳׳! ניתן היה להקים ממשלת ימין, ללא ה׳שונאים׳ ולבסס מחדש את האפשרות לחיים-יהודיים במדינת ישראל. אוטופיה.
הנקודה החשובה, מפלגת מרכז שלא תלויה אוטומטית בגוש ה׳ביביסטים׳! תאפשר לחרדיות לערוק ולבסס קואליציה עם כחול-לבן. כיום העובדה, שישנם 2 גושים מזוהים בלבד, כשליברמן הוא ממליך המלכים היחיד. הבעיה, בכדי להוריד את ביבי, ליברמן חייב לשת״פ עם הערביים. זה עוד יגיע, בינתיים ליברמן מפחד. את המפלגות החרדיות זה ממלכד בגוש ה׳ביביסטים׳. מפלגה נוספת שתעקר את כוח ליברמן, ׳תעזור׳ לחרדים, להחליף את הערבים בממשלת מרכז-שמאל.
בהעדר אופ׳ חילופית, התבססו 2 הגופים הגדולים בלבד, במאבק על השלטון, 1. גוש המרכז-שמאל שחבר לדת- ״רק לא ביבי״, אמונה דתית אמונית, שמאחדת את אחמד טיבי, ועופר כסיף עם בוגי יעלון, יועז הנדל וצבי האוזר. וממול, 2. דת ה׳ביביסטים׳. שמאתרגת את בנימין נתניהו, ללא קשר לחשדות ו או לכתבי האישום, מול ה׳חונטה׳ שגמרה אומר ׳לדעתם׳, להדיחו דרך הפרקליטות ובתי המשפט, באין אפשרות לעשות זאת בדרך דמוקרטית רגילה, בחירות רביעיות נראות קרובות מתמיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר