בשל מזג האוויר

מחדל: נזק של מיליונים למטוסי 'חיל האוויר'

בשל מזג האוויר הקשה ששרר בארץ בשבוע שעבר, גרם לנחל בדרום הארץ לעלות על גדותיו, בשל כך, הנחל הציף את בסיס חיל האוויר וגרם נזק אדיר של מאות מיליונים למטוסים (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מטוס F16 ישראלי בבסיס חיל האוויר 'רמת דוד' (צילום: shutterstock)

מזג האוויר הסוער שהיה כאן בשבוע שעבר וגבה את חייהם של שלושה אנשים, מסתבר שגם עשה נזק אדיר למטוסי 'חיל האוויר', המוערך בעשרות אם לא מאות מיליוני שקלים.

הצנזורה הצבאית של 'חיל האוויר', ניסתה למנוע את פרסום הידיעה, אך לבסוף נכנעה והתירה לפרסם, כי נחל הנמצא בסמוך לבסיס בדרום הארץ עלה על גדותיו וגרם נזק אדיר למטוסים.

המים שהציפו את הבסיס הדרומי, גרמו לשטף אדיר במסלולי הטיסה ובדקי"ם - דייר תת קרקעי - שם מאוחסנים המטוסים מתחת לפני הקרקע.

מתברר, כי רק בנס לא היו נזקים גם בנפש, וזאת לאחר שהמים הציפו את המקום והגיעו עד לגובה של כמטר וחצי ורק בנס הצליחו לחלץ את הטכנאים שהחלו לשקוע בתוך המים.

הצפות ברחבי הארץ. צומת עד הלום (צילום: משה וייצמן)

הביקורת הרבה שנשמעת מאז פרסום הידיעה על כך שהבסיס לא נערך כיאות למקרה של הצפה, גרמו לאנשי חיל האוויר לעשות שמיניות באוויר ולהורות לצנזורה הצבאית שלא לפרסם את המקרה. רק לאחר שהבינו בצבא כי כבר אין ברירה הסירו את צו איסור הפרסום.

בדובר צה"ל מסרן בתגובה: "בשל תנאי מזג האוויר הקשים בשבוע שעבר, נחלים הסמוכים לבסיס חיל-האוויר בדרום הארץ עלו על גדותיהם והציפו מספר מוקדים בבסיס. מספר מטוסים ניזוקו, הם יטופלו ויחזרו לטיסה בימים הקרובים. בנוסף, במהלך סוף השבוע בוצעו פעולות לשאיבת המים מהבסיס. אין נפגעים בנפש באירוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר