בחירות 2020

המפסידה הגדולה של השמאל: סתיו שפיר

את המחיר הכבד ביותר מהאיחוד בין 'העבודה', 'גשר' ו'מרצ' בבחירות לכנסת ה-23, משלמת, נכון לעכשיו, סתיו שפיר - שנותרה ללא סיעה בכנסת ופניה שתי אפשרויות בלבד (פוליטי)

סתיו שפיר. ארכיון (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

בחירות 2020: את המחיר הכבד ביותר מהאיחוד בין 'העבודה', 'גשר' ו'מרצ' בבחירות לכנסת ה-23, משלמת, נכון לעכשיו, סתיו שפיר - שנותרה ללא סיעה בכנסת.

בפגישתם של יו"ר 'העבודה' עמיר פרץ ויו"ר 'מרצ' ניצן הורוביץ, הלילה (שני) בה סוכם על הריצפה המשותפת, סוכם כי סתיו שפיר לא תהיה חחלק מהאיחוד הזה - ותישאר מחוץ לרשימה.

החלטתה של שפיר לעזוב את מפלגת 'העבודה' בבחירות הקודמות, לאחר שהפסידה בפריימריז על ראשות 'העבודה' לעמיר פרץ, הפכה אותה ל"סדין אדום" במפלגה.

מלבד זאת, ב'מרצ', היא גם פחות רצויה. לפי הדיווח של יובל קרני ב'ידיעות אחרונות', בכירים במפלגה טוענים כי היא ניהלה קמפיין נגד מרצ, על-כך שהמפלגה לא תעבור את אחוז החסימה.

אמש, העניקה שפיר ראיון לאולפן ynet בה האשימה את הורוביץ וח"כ תמר זנדברג, ש"סגרו ביניהם דיל על מקומות ברשימה ופירקו את השותפות עמה. עוד היא טענה כי עזבה את 'העבודה' כי להציל את מרצ ובכל-זאת הם החליטו להשאירה בחוץ. "התאכזבתי ונפגעתי מזה באופן אישי", אמרה.

ב'ידיעות' ציטטו גורם שעבד עם שפיר, שהאשים גם אותה בכך שהגיעה לחיבור הזה ע מרצ, "עם האף למעלה מדי", כלשונו.

מקורבי שפיר אמרו אמש ל'ידיעות' כי "מרצ לא רצו לעבוד קשה, מראש החליטו שאין להם יותר מ-4 מנדטים תוך חשש אמיתי מאחוז החסימה, אז הם החליטו לזרוק את הגשר האנושי שעליו הם עברו בסיבוב הקודם".

כעת, עומדות בפני סתיו שפיר שתי אפשרויות - לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים או להתמודד באופן עצמאי, במסגרת 'המפלגה הירוקה' כשספק רב אם תצליח לעבור את אחוז החסימה, שכן לפי הסקרים היא מגרדת את ה-0 אחוז. לטענתה, בסקרים שהיא ערכה היא מקבלת לפחות 2 מנדטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר