דיון סוער

הכנסת אישרה הקמת ועדה שתדון בחסינות

לאחר הדיון הסוער בוועדה המסדרת, חתמו חברי כנסת על מכתב הקורא ליו"ר הכנסת לאפשר את כינוס מליאת הכנסת • ראש הממשלה נתניהו יכנס את ראשי מפלגות הימין (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: דוברות הכנסת. וידאו: ערוץ כנסת)

בתום דיון סוער בוועדה המסדרת של הכנסת, אישרו חברי הכנסת הקמת ועדת כנסת שתדון בחסינותו של ראש הממשלה נתניהו. הקמת הועדה תובא לאישור המליאה מחר או מחרתיים.

לאחר הדיון בוועדה המסדרת, יצא מכתב ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בחתימת 25 חברי כנסת כנדרש בחוקת הכנסת, שידרוש לכנס את מליאת הכנסת כדי לאשר את הקמת ועדת הכנסת והרכבה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס מחר את ראשי מפלגות הימין לדיון על סוגיית החסינות. נתניהו הגדיר את ההליך שמתקיים בוועדה המסדרת בכנסת "ניסיון מחטף".

במהלך הדיון בועדה טען יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר כי לא ניתן לקיים את הדיון: "כפי שאמרתי איך ניתן לשנות את נהלי פגרת הבחירות תוך כדי פגרת בחירות? איך אפשר לאשר את הדיון שקיים זכות וטו ליו"ר הכנסת שאתם מנסים לעקר אותו? איך אפשר לקיים את הדיון היום כשאנחנו שומעים שהוא לא אישר את הדיון?"

זוהר פנה ליו"ר הוועדה המסדרת אבי ניסנקורן, ואמר לו כי הוא "שם פס על בית המשפט העליון" והבטיח כי מפלגת הליכוד תעתור לבג"ץ בעניין הדיון הקודם. הוא הוסיף כי הוא ימליץ לכל ראשי סיעות הקואליציה להדיר רגליהם מהכנסת עד הבחירות.

"לא ניקח חלק באף ועדה. לא נהיה חברים באף ועדה. לא נבוא לאף הצבעה. לא נשתתף בשום דיון. אנחנו משאירים את הכנסת כולה בידיים שלכם. יש לכם אור ירוק לעשות מה שאתם רוצים. תעשו מה שאתם רוצים כולל דיון החסינות של ראש הממשלה, אף אחד לא יבוא".

חבר הכנסת משה גפני מיהדות התורה תקף את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן בעקבות הצבעת חברי מפלגתו יחד עם 'כחול לבן' בעד הקמת ועדת הכנסת: "כולם רואים את השנאה של ליברמן לנתניהו", אמר גפני.

"הוא לא ירפה עד שלא יראה את ראש הממשלה קבור פוליטית. עד אז הוא לוקח את החרדים והציונות הדתית לתרנגול כפרות עם שקרים והשמצות, ודואג להעביר במו ידיו את השלטון לשמאל. ליברמן נעדר כל אידיאולוגיה ומונע משנאה בלבד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר