תוצאות מפתיעות

סקר: האיחודים לא ישפיעו על מפת הגושים

כחול לבן הופכת להיות המפלגה הגדולה, עם פער משמעותי יותר ממפלגת הליכוד • לראשונה: שוויון באחוזי ההתאמה של בנימין נתניהו ושל בני גנץ על ראשות הממשלה (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש ואהרון קרון, פלאש 90)

האם שווה למפלגות קטנות להתאחד? סקר שמתפרסם הערב (שני) במהדורה המרכזית של חדשות 12 מעלה כי אחרי האיחוד בין העבודה-גשר למרצ, המפלגות לא רושמות עליה בכוחן.

בסקר, שנערך על ידי מכון "מדגם" בראשות מנו גבע בשיתוף iPanel יש מגמות מפתיעות: כחול לבן מגדילה את הפער מהליכוד, ונרשם שוויון בשאלת ההתאמה בין בנימין נתניהו לבני גנץ.

הסקר בדק אופציות שונות. הראשונה: ריצה משותפת של מפלגות "הבית היהודי", "עוצמה יהודית" ו"האיחוד הלאומי" תחת השם "איחוד מפלגות הימין", ויתר המפלגות ללא שינוי.

במקרה כזה, כחול לבן בראשות בני גנץ מקבלת 34 מנדטים, הליכוד בראשות בנימין נתניהו עם 31, ובמקום השלישי הרשימה הערבית המשותפת בראשות איימן עודה עם 13 מנדטים.

מפלגת העבודה - גשר ומרצ בראשות עמיר פרץ, אורלי לוי אבקסיס וניצן הורוביץ, שהתאחדה לרשימה אחת, שומרת על כוחה עם 9 מנדטים.

בגזרת המפלגות החרדיות: לפי סקר זה, ש"ס בראשות אריה דרעי עם שמונה מנדטים, ויהדות התורה בראשות יעקב ליצמן עם 7.

עוד בסקר: ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם 7, הימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד עם 6, ואיחוד מפלגות הימין (הבית היהודי - האיחוד הלאומי – עוצמה יהודית) בראשות רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר עם 5.

בחלוקה לגושים: גוש הימין עם 42, החרדים עם 15, גוש מרכז שמאל עם 43, הערבים עם 13 וישראל ביתנו עם 7 מנדטים.

אופציה אחרת שנבחנה בסקר, מקרה של ריצה משותפת של כל מפלגות הימין: "הבית היהודי", "עוצמה יהודית", "הימין החדש" ו"האיחוד הלאומי", ויתר המפלגות ללא שינוי.

במקרה כזה, כחול לבן בראשות בני גנץ עם 34 מנדטים, הליכוד בראשות בנימין נתניהו עם 32, והרשימה הערבית המשותפת בראשות איימן עודה עם 13.

כל מפלגות הימין (הבית היהודי - הימין החדש - האיחוד הלאומי – עוצמה יהודית) עם 10 מנדטים, והעבודה - גשר ומרצ בראשות עמיר פרץ, אורלי לוי אבקסיס וניצן הורוביץ עם 9 מנדטים.

ש"ס בראשות אריה דרעי עם 8, יהדות התורה בראשות יעקב ליצמן עם 7, ו-ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם 7 מנדטים.

הדבר לא משפיע על תמונה הגושים, שגם במקרה כזה תיראה כך: גוש הימין עם 42, החרדים עם 15, גוש מרכז שמאל עם 43, הערבים עם 13 וישראל ביתנו עם 7 מנדטים.

מבין האישים הבאים, מי לדעתך הכי מתאים לתפקיד ראש הממשלה?, נשאלו המשיבים, והתוצאות מפתיעות: בנימין נתניהו ובני גנץ עם 39% התאמה לכל אחד. 16 % ענו כי אף אחד מהם, ו-6% ענו: לא יודע.

ח"כ עמר בר לב על האיחוד בשמאל (צילום: ערוץ כנסת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר